پریانکا چوپرا زیباترین خانم بازیگر هند شد + عکس  شوهر آمریکایی و بیوگرافی

رتبه اول در میان ده زن بازیگر هندی موفق و مشهور در دستان پریانکا چوپرا جوناس متولد 1982 در جامشدپور هند بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده فیلم‌های هندی است. پدرش آشوک چوپرا و مادرش مادو چوپرا هر دو پزشک ارتش هند هستند. او تربیت بسیار متنوعی داشت. تحصیلات خودش را در کالج دختران La Martinière به عنوان دانشجوی مقیم آغاز کرده است. او آرزوی تحصیل در رشته مهندس هوانوردی در سر داشت.

 چوپرا در مسابقه دختر شایسته سال 2000 برنده شد. این بازیگر هندی یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازیگران صنعت سینمای هند است که تاکنون چندین جایزه از فستیوال فیلم ملی دریافت کرده است. هم‌چنین چوپرا تاکنون 5 جایزه فیلم‌فیر دریافت کرده است. در سال 2016، دولت هند جایزه پادما شری را به او اعطا کرد. هم‌چنین نشریه تایم چوپرا را یکی از 100 فرد بانفوذ در جهان معرفی کرده است. در لیست دو ساله فوربس در میان 100 زن قدرتمند جهان قرار گرفته است.

   پریانکا چوپرا

اولین بازی پریانکا چوپرا در فیلم قهرمان: داستان عشق جاسوس در سال 2003 وده است. او به عنوان نقش اصلی زن در فیلم انداز در سال 2003 و گیشه شعادی کاروگی در سال 2004 بازی کرد که توانست در باکس آفیس مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. چوپرا با نقش آفرینی در فیلم‌های پردرآمد دان: تعقیب دوباره آغاز می‌شود و کریش هر دو در سال 2006 باعث تثبیت جایگاه پریانکا در سینمای هند شد.

این بازیگر هندی در فعالیت‌های اجتماعی خود به عنوان فعال محیط زیست و مروج حقوق زنان مشارکت دارد. وی تاکنون اظهار نظرهای متفاوتی در مورد برابری جنسیتی، شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی و فمنیسم داشته است. از سال 2006 تاکنون به عنوان سفیر حسن نیت ملی و سفیر جهانی یونیسف در زمینه حقوق کودکان فعالیت داشته است. هم‌چنین این بازیگر هندی بنیادی در راستای حمایت از بهداشت و آموزش کودکان محوم هند تاسیس کرده است. چوپرا تاکنون سه تک آهنگ منتشر کرده است که برخی از آن‌ها برای تعدادی از فیلم‌های خود او بوده است. چوپرا در سال 2018  پس از یک سال رابطه دوستی عاشقانه با خواننده و بازیگر آمریکایی نیک جوناس به سبک عروسی کاملا سنتی بر پایه آداب و رسوم هندی با لباس‌های سنتی رنگارنگ در هندوستان با یکدیگر ازدواج کرده است. این ازدواج بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، به گونه‌ای که پس از مراسم ازدواج مگان مارکل با پرنس هری، مراسم عروسی پریانکا چوپرا و نیک جوناس یکی دیگر از مراسم‌های پر رزق و برق بود که رسانه‌ها به حاشیه این مراسم لاکچری بسیار پرداختند.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا

کدخبر: 994354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟