فیلم جنجالی رقصیدن علی دایی بین مردم !  / رقص ریز و حرفه ای !

علی دایی / بیوگرافی علی دایی / علی دایی فوتبالیست / عکس علی دایی / استایل علی دایی 

علی دایی (زادهٔ 14 بهمن 1348، شناسنامه: 1 فروردین 1348 در اردبیل) بازیکن سابق و مربی فوتبال، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن 109 گل در 149 بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد.

علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد. پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است.در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است.

علی دایی

علی دایی

علی دایی

ازدواج علی دایی

علی دایی پس از فوت پدرش در سال 1381 ازدواج کرد، همسر او مریم نام داشت و از اقوام دور دایی بود. حاصل این ازدواج دختری به نام دنیز بود. ازدواج آنها زیاد دوام نیاورد و درنهایت علی دایی از همسرش جدا شد. دنیز دختر آنها هم اکنون ساکن لندن است. اسطوره فوتبال ایران و جهان در بهمن سال 1383 دوباره ازدواج کرد، همسر دوم علی دایی مونا فرخ‌آذری نام دادر. جالب است که او هم طبق گفته دایی از آشنایان دور خانوادگی آنهاست، 8 سال از علی دایی کوچکتر است، در رشته صنایع غذایی موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد. علی دایی در سال 1388 از همسر دوم خود صاحب یک دختر شد و بدین ترتیب دومین فرزند او به اسم نورا به دنیا آمد، علی دایی هم مانند هر پدری به به دختران خود علاقه وافر داشته و دوست دارد که آنها در زندگی همیشه موفق باشند.

دختر دایی دنیز

کدخبر: 931759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟