فواید کدو حلوایی + فیلم
حجم ویدیو: 26.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

به گزارش رکنا، کدو حلوایی فواید بسیاری برای بدن دارد که به آن می پردازیم. کدو حلوایی در درمان یبوست بسیار مفید است، کدو حلوایی ضد پیری پوست است، کدو حلوایی منبع غنی از بتاکاروتن است، کدو حلوایی ضد سرطان است، کدو حلوایی موجب کاهش حملات آسم می شود، کاهش بیماری های قلبی با مصرف کدو حلوایی ممکن است، برای کاهش استرس و افسردگی کد حلوایی مصرف کنید، کدو حلوایی به عنوان نرم کننده موهای خشک کاربرد دارد، این محصول جالیزی برای کاهش وزن مناسب است، در بهبود سیستم ایمنی بدن کدو حلوایی موثر است، کدو حلوایی در جلوگیری از زخم معده بی تاثیر نیست. با اینهمه خاصیت کدو حلوایی سعی کنید از مصرف آن غافل نشوید.

 طبع کدو حلوایی

 طبع کدو حلوایی سرد است. از خواص کدو حلوایی در طب سنتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

انواع کدو ادرار آور و تب بر است. تخم کدو به خصوص پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. درنتیجه مصرف مقدار 75 تا 100 گرم تخم کدو در مورد افراد بزرگسال و 37 تا 50 گرم آن در مورد اطفال تجویز شده است. کدو حلوایی، سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می‌کند.اگر  از کدو حلوایی پخته به صورت کرم برای صورت استفاده کنید، صورت شما را براق و زیبا می‌کند. روغن تخم کدو برای تسکین درد بواسیر بسیار مفید است.

از آنجایی که کدو حلوایی به آسانی پخته می‌شود از خواص کدو حلوایی پخته می توان به غذایی فوق العاده مفید برای معده های ضعیف اشاره کرد. از دیگر خواص کدو حلوایی در طب سنتی این است که کدو حلوایی یرقان (زردی) را برطرف می‌کند. کدو حلوایی برای درمان قولنج مفید است. از دیگر خواص کدو حلوایی این است که مغز را تقویت می‌کند. خوردن کدو حلوایی باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحکام بافت های بدن می‌شود. گفتیم که کدو حلوایی طبیعتی سرد دارد، صفرا را تسکین می‌دهد. شیره تخم کدو یبوست را برطرف می کند بنابراین باید صبح ناشتا یک فنجان از آن میل شود.

کدخبر: 942108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟