قهوه دوست یا دشمن کبد؟ / فیلم
حجم ویدیو: 16.97M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش رکنا، نوشیدن قهوه باعث کاهش یک نوع آسیب کبدی به نام فیبروز کبدی می شود که در مراحل پیشرفته به سیروز کبدی معروف است. اثرات مفید قهوه در انواع مختلف بیماری های کبدی مانند هپاتیت C و هپاتیت B، بیماری کبد چرب ناشی از الکل و بیماری کبد چرب غیر الکلی هم ثابت شده است. نوشیدن قهوه در بین افراد سالم در مقایسه با بیمارانی که قهوه نمی نوشند، سطح آنزیم های کبد را بهبود می بخشد. به زبان ساده تر، مصرف قهوه می تواند به کاهش سطح التهاب کبد کمک کند.

قهوه حجم بالایی از کافئین و آنتی اکسیدان را دارد که به واسطه این مواد از سلول های کبد محافظت می کند و از اینکه شخص درگیر کبد چرب شود جلوگیری می کند بنابراین مصرف قهوه حتی به افراد مبتلا به کبد چرب کمک می کند که کبد چرب در بدن شان پیشرفت نکند و از فیبروز و آسیب بافت کبدشان جلوگیری می کند.

چقدر قهوه بنوشیم؟

قبل از ورزش می توانید از قهوه استفاده کنید. قهوه سوخت و ساز بدن تان را بالا می برد و انرژی خوبی را به شما می دهد. افرادی که درگیر کبد چرب هستند با نوشیدن قهوه قبل از ورزش می توانند فعالیت روزمره شان را بالا ببرند و پیاده روی کنند و حجم اضافه چربی بدن شان از بین می رود. نکته مهم این است که چه درگیر کبد چرب باشید چه نباشید بیش از 2 فنجان قهوه را استفاده نکنید چراکه در غیر این صورت رمینه بیماری فشار خون را در بدن تان بالا می برید و اگر معده حساسی دارید از قهوه های دمی استفاده کنید.

اسپرسو را با شیر بنوشید

اسپرسو اگرچه حجم بالایی از کافئین را دارد و برای بدن مفید است اما به معده آسیب می زند و کسانی که درگیر کبد چرب هستند معده های حساسی دارند بنابراین اگر از اسپرسو استفاده می کنید ترجیحا آن را با شیر ترکیب کنید تا معده تان آسیب نبیند.

کدخبر: 935087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟