رفع سردی بدن با گیاهان خوشبو

به گزارش رکنا، احساس سرما وقتی کولر روشن است چیزی متفاوت است اما اگر دائما در حال لرزیدن هستید و یا دست ها و پاهایتان مانند یک تکه یخ هستند در حالی که اطرافیان از دمای بالای هوا شکایت می کنند دیگر زمان آن رسیده که به دنبال دلیل بگردید. هالی فیلیپس (مشاور پزشکی و نویسنده ) می گوید برای خانم ها احساس سرما کردن چیزی شایع است که تا حدی نتیجه فیزیولوژی و حساسیت بیشتر به شرایط است که باعث سرما می شود اما سردی بدن در بسیاری از افراد دیده می شود که با مصرف برخی گیاهان می توان آن را کاهش داد. در ادامه 4 ماده غذایی را برای درمان سردی بدن معرفی می کنیم که به جز این گیاهان زنیان یا جگر سیاه هم برای متعادل سازی طبع سرد خیلی به کار می آید.

زعفران

از زعفران به طور گسترده برای درمان مشکلات پوستی و بهبود حافظه استفاده می شود. خیلی از افراد نمی دانند که زعفران طلع گرم دارد. وقتی زعفران همراه با شیر مصرف شود می تواند به مردان کمک کند که بر ناتوانی جنسی غلبه کنند.

زعفران

هل

هل سبز دارای خواص بی نظیری است که برای بدن بسیار مفید است. هل دارای طبیعت گرم و خشک است و در صورتی که با مواد غذایی سرد ترکیب شود سردی آنها را خنثی و به سلامت بدن کمک می کند.

هل

زنجبیل

زنجبیل طبیعیت گرم و خشک دارد. افراد سردمزاجی که به زنجبیل حساسیت ندارند می توانند روزانه یک چهارم قاشق غذاخوری از زنجبیل استفاده کنند. از خواص درمانی این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

کمک به تقویت حافظه

از بین بردن رطوبت بدن

کمک به کاهش وزن

زنجبیل

زیره سیاه

زیره سیاه یک خوراکی با طبع گرم و خشک است. از روغن زیره می توانید برای کاهش دل درد کودکان و نوزادان به صورت خوراکی و ماساژ استفاده کنید. همچنین می توانید از زیره سیاه برای از بینب ردن سردی ماست، برنج و دیگر غذاهای با طبع سرد استفاده کنید.

زیره سیاه

کدخبر: 935038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟