خواص نبات را می شناسید؟ / طبع نبات چیست؟ + مضرات نبات

به گزارش رکنا، قطعا طبع نبات گرم است و معمولا برای افراد سردمزاج گزین درمانی بسیار مناسبی است. مصرف نبات سبب کاهش نشانه های نقرس، بلغم و فلج شدن قسمتی از بدن می شود. از این رو مصرف نبات داغ یا آب جوش نبات و یا نبات داغ برای رفع بلغم توصیه می شود. خاصیت ضد نفخ و ملین کننده دارد. نبات در مقایسه با قند طبع گرم تری دارد. اگر اسهال شدید گرفته اید بهتر است نبات داغ را امتحان کنید.

از خواص نبات می توان به کاهش درد اشاره کرد. نبات درد معده را تسکین داده و استفاده از نبات داغ پادرد را رفع می کند و دردهای شکمی را بهبود می بخشد.

نبات بهترین دوست قلب و ریه

مصرف نبات برای درمان تنگی نفس و تپش قلب مفید است. یکی از فایده های مهم و خواص نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان است. نبات خوشنت صدا را برطرف می کند و همچنین درد سینه و سرفه را بهبود می بخشد. به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتئینی می شود و چنانچه یک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و درد آن را برطرف می کند.

نبات جایگزین داروهای سرماخوردگی

نبات می تواند جایگزین داروهای سرماخوردگی شود چون خاصیت نرم کردن گلو و خارج کردن خلط پشت سینه را دارد. پس سرفه را در افراد مبتلا به سرماخوردگی کاهش می دهد.

کسانی که تکرر ادرار دارند یا مثانه آنها ضعیف شده و اصطلاحا به ضعف مثانه دچار شده اند در روز مقداری نبات را در دهان خود قرار داده و کم کم آب نبات را فرو ببرند. این روش در طب سنتی بسیار تاکید شده است.

مضرات مصرف نبات

هشدار درمورد مصرف بیش از حد نبات این است که افراد نباید بیش از مقدار معمول از نبات ها استفاده کنند زیرا مصرف بیش از حد هر ماده ای برای بدن زیان آور است حتی اگر آن ماده ویتامین باشد.

کدخبر: 930329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟