شل کننده عضلات در بین ادویه جات

به گزارش رکنا، اگر کمردرد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم می کنید یا لای برنج یک دانه هل قرار دهید. هل شل کننده طبیعی عضلات، سالم ترین دیکلوفناک و مسکن دنیاست. جالب است بدانید که هل ضد سرفه و تقویت کننده کبد و کلیه است و مولتی ویتامین طبیعی به شمار می رود.

هل سبز یکی از مهم ترین ادویه های خوش طعم و خوشبو بعد از زعفران می باشد. امروزه خیلی از مردم با خواص پزشکی و تاثیرات درمانی آن آشنا هستند و سعی می کنند در انواع غذاها و نوشیدنی های خود از آن استفاده کنند. ما نیز در این مقاله قصد داریم به معرفی خواص هل و چگونگی استفاده از آن اشاره کنیم.

این دانه سبز رنگ دارای مقدار زیادی کالری ، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و … می باشد که می تواند برای بدن انسان بسیار مفید واقع شود.

هل در طبیعت به شکل دانه های سبز و سیاه موجود است. در این میان هل سبز جایگاه ویژه ای دارد. هل سبز از دیرباز در طب سنتی کشورهای هند و چین مورد استفاده قرار می گرفت و مردم از خواص درمانی آن برای بسیاری از بیماری های خود استفاده می کردند.

مصرف هل به عنوان یک داروی ضد افسردگی و ضد التهابی

در بسیاری از داروهای طب سنتی از روغن هل برای درمان بیماران افسرده استفاده می شود و می تواند تاثیر خوبی بر روی آنها بگذارد. همچنین قابل ذکر است که این دانه سبز رنگ می تواند التهابات قسمت های مختلف بدن را از بین ببرد و به عنوان تسکین دهنده عضلات و مفاصل محسوب شود.

آشنایی با روش های گوناگون مصرف هل

نخستین نوع مصرف هل که برای بسیاری از ما نیز شناخته شده می باشد، شکل پودری آن است. خیلی از افراد با آسیاب کردن دانه های هل از آن به عنوان یک چاشنی در غذاها و نوشیدنی های خود و همچنین تزئین غذاها به ویژه حلوا و شله زرد استفاده می کنند.

همچنین یک روش دیگر برای بهره مندی از خواص هل می تواند مصرف این دانه سبز رنگ به شکل عرق و دمنوش باشد. خیلی از افراد مقدار مشخصی از این دانه را در آب گرم می جوشانند و پس از دقایقی از آن به شکل دمنوش و یا عرق در چای ها و شربت های خود استفاده می کنند.

خیلی از افراد نیز مقداری از پودر و یا عرق این دانه را با دارچین و یا زنجبیل مخلوط می کنند و از آن در چای ها و دیگر نوشیدنی های خود بهره می برند.

قابل ذکر است که افراد می توانند از مخلوط پودر این گیاه با عسل و مواد دیگر برای تهیه ماسک ها استفاده کنند و از خواص هل بهره بگیرند.

کدخبر: 922947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟