خواص پوست پیاز را بشناسید

به گزارش رکنا، پوست بیرونی پیاز منبع غنی از ویتامین های A و E و C و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست و منبع فلاونوئید به خصوص نوع کوئرستین است که آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک قوی است. در ادامه با جیب ترین خواص پوست پیاز شما را آشنا می کنیم.

خواص جوشانده پوست پیاز

جوشانده پوست پیاز در درمان سرفه خشک و برونشیت بسیار موثر است. پوست پیاز برای قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی مفید است. تسکین گرفتگی های عضلانی، دردهای روماتیسمی و التهاب مفاصل با پوست پیاز ممکن است.

پوست پیاز برای قاعدگی خانم ها مفید است.

از بین بردن سلول های سرطانی با پوست پیاز ممکن است.

چای پوست پیاز خواص آنتی اکسیدانی دارد.

جوانسازی پوست و بالا بردن خاصیت کشسانی پوست از دیگر خواص پوست پیاز است.

سرعت بخشیدن به روند بهبودی از مزایای دیگر پوست پیاز است.

پوست پیاز ضد باکتری است.

پوست پیاز در کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان موثر است.

دم کرده پوست پیاز خواب آور است.

به دلیل خاصیت خواب آوری، یک فنجان چای پوست پیاز را دم کنید. خیلی راحت آب جوش را روی مقداری پوست پیاز بریزید و درپوش ظرف را گذاشته و اجازه دهید برای 15 دقیقه همان گونه بماند و بعد چای را صاف کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

خواص دمنوش پوست پیاز

پوست پیاز را 10 تا 20 دقیقه بجوشانید تا یک دمنوش تهیه کنید. محلول را صاف کنید و پیش از خواب بنوشید تا گرفتگی ماهیچه ها بهتر شود.

کاربرد پوست پیاز برای رنگ کردن تخم مرغ

از پوست پیاز قرمز برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده کنید. ضمنا می توانید از پوست قرمز یا قهوه ای برای رنگ کردن پارچه و پشم استفاده کنید.

کاربرد پوست پیاز برای رنگ مو

پوست پیاز به مو رنگ زیبای قهوه ای طلایی را می دهد و خیلی راحت پوست پیاز را به ظرف آب استفاده کنید و 30 تا 60 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید یک شب خنک شود و آب را صاف کرده و روی موی تمیز بریزید. اجازه دهید 30 دقیقه روی مو بماند و سپس آبکشی کنید.

برنج مغذی تر با اضافه کردن پوست پیاز

درحین پخت برنج به آن پوست پیاز را اضافه کنید تا ویتامین های آن را زیادتر کنید. اجازه دهید تا زمان پخت کامل برنج باهم بپزند و در آخر به راحتی پوست را جدا کنید.

می توانید برای اضافه کردن مواد مغذی بیشتر به سوپ، خورش و آب گوشت از پوست پیاز و سیر استفاده کنید. بعد از مدتی پوست کاغذی را از غذا خارج کنید.

کدخبر: 903007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟