5 وعده شام برای افراد درگیر کبد چرب + فیلم
حجم ویدیو: 54.58M | مدت زمان ویدیو: 00:02:34

به گزارش رکنا، بسیاری تصور می‌کنند که رژیم لاغری به معنای غذا نخوردن و حذف برخی از مواد غذایی از برنامه روزانه است اما این مسئله ازسوی محققان و کارشناسان تغذیه رد شده است.

به همین دلیل بسیاری از افرادی که پس از رژیم لاغری به اندام مطلوب خود می‌رسند، دچار ریزش مو ، مشکلات گوارشی و حتی مشکلات خلق‌وخو می‌شوند، چراکه برخی از مواد غذایی مهم به بدنشان نرسیده است. در رژیم‌های غذایی اغلب برای وعده شام به دنبال غذا‌هایی سبک و کم‌کالری هستیم که هضم آن‌ها آسان باشد. غذا‌های سنتی مانند خورشت قورمه‌سبزی ، کباب و… کالری بسیاری داشته و هضم آن‌ها نیز برای سیستم گوارش راحت نیست. این‌گونه غذاها به‌ویژه اگر بافاصله کمی از زمان خواب،‌ صرف شوند،‌ معمولاً باعث اختلال در خواب نیز می‌شوند. دراین‌بین بهترین انتخاب، غذا‌های حاوی سبزی‌ها پخته هستند؛ زیرا در عین کم‌کالری بودن، باعث احساس سیری در فرد می‌شوند.

در شب چربی خون بالا می رود و بنابراین کنترل آن در وعده شام برای کبد چرب بسیار مهم است. سبزیجات بخارپز مانند کدو، بادمجان، کلم بروکلی به همراه هویج و ذرت و نخودفرنگی برای رنگی تر شدن شام پیشنهاد می شود. همچنین مبتلایان کبد چرب می توانند از ماهی گریل شده به همراه کینوا و کلم بروکلی استفاده کنند که فیبر بسیار دارد.

مرغ گریل شده و سالاد سزار بدون سس همراه با کاهو و هویج و ذرت و نخودفرنگی و کمی آبلیمو و روغن زیتون هم وهده شام مفیدی است برای درمان کبد چرب.

خبر خوش برای بیماران کبد چرب این است که می توانند از حلیم و عدسی هم استفاده کنند البته بدون نان.

مرغ گریل شده به همراه اووکادو نیز وعده غذایی سالمی است برای کبد چرب چراکه آووکادو میوه ای است که سرشار از امگا 3 بوده و به نابودی رسوب چربی ها در بدن کمک می کند.

کدخبر: 897901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟