خواص بی نظیر دلستر

به گزارش رکنا، دلستر و نوشابه های بر پایه مالت از شیره رقیق شده جوی جوانه زده به دست می آید. این نوشابه ها از مالت، عصاره رازک، ساکارز، گلوکز، مالتوز، ویتامین ث، انواع ویتامین ب، اسیدهای آلی، انواع اسیدهای آمینه، املاح معدنی و آب گازدار تشکیل شده است. از 20 اسیدآمینه ضروری و لازم برای بدن 16 عدد از آنها در دلستر وجود دارد که این اسید آمینه ها برای رشد کودکان بسیار ضروری است.

دلستر خردکننده سنگ کلیه

دلستر یا ماءالشعیر دارای انواع ویتامین های گروه ب بوده که از ریزش مو جلوگیری کرده و در رشد آن موثر است و حتی در رفع خستگی اعصاب و روان بسیار نقش دارد. به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کننده روده برای جلوگیری از بیماری وبا بسیار مفید است و نوشیدن بیش از 2 لیتر آن در عرض یک ساعت برخی از سنگ های کلیوی را دفع و مجاری ادرار را ضدعفونی می کند.

در هر لیتر این نوشابه حدود 20 میلی گرم ویتامین ث وجود دارد که با خوردن یک غذای ساده ویتامین دار کل ویتامین ث لازم برای بدن تامین می شود.

دلستر بخورید تا سکته نکنید

به علت داشتن اسیدهای آلی و اسیدی برای بیمارانی که PH ترشح اسید معده آنها کم است مفید بوده و در هضم غذا نیز موثر است. علاوه بر اینها چون این محصول از منابع خوب ترکیبات فلاوونوئیدی، کاروتنوئیدی و آنتوسیانینی است مصرف آن در بهبود عملکرد عروق خون رسان و قلب، کاهش احتمال ابتلا به پرفشاری خون، سلامت کلیه ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان و سکته های قلبی و مغزی بسیار موثر است.

سوالات زیادی در اینجا مطرح می شود که چه چیزی باعث طعم تلخ و البته خوشایند این نوشیدنی می شود؟ آیا در انواع دلستر تلخ قند وجود دارد؟

علاوه بر آب 3 ماده اصلی جو، رازک و مخمر در تولید دلستر نقش دارد. تغییر در تعادل ترکیبی آنها روی طعم، بو، رنگ و مواد مغذی محصول نهایی تاثیر می گذارد. مخمرهای غیرالکلی باعث طعم و بوی تند و میوه ای و رازک باعث ایجاد طعم تلخ دلستر می شود.

دلستر تلخ برای دیابت

مطالعات نشان داده است که نوشیدن دلستر تلخ می تواند به شما در کنترل قند خون تان کمک کند اما زیاده روی در خوردن نوع طعم دار و گازدار آن می تواند مانند زیاده روی در مصرف نوشابه مشکل ساز شود.

کدخبر: 876342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟