خواص هندوانه ابوجهل

به گزارش رکنا، هندوانه ابوجهل گیاهی است که مسهل بسیار قوی بلغم بوده و اخلاط بلغمی را از اعماق بدن خارج می کند. هندوانه ابوجهل یک آنتی بیوتیک قوی است. برای بهبود درد سیاتیک از روغن این گیاه به محل عصب بمالید. ریشه هندوانه ابوجهل پادزهر سم مار و عقرب است. آن را به صورت دم کرده حدود 4 گرم تا 8 گرم میل کنید. برای بیماری های سردرد، درد شقیقه، فلج، لقوه و صرع نیز مفید است.

برای درمان صدا در گوش ک تا 2 قطره از روغن این گیاه را در گوش تان بچکانید.

برای تسکین درد مفاصل و نقرس با روغن میوه هندوانه ابوجهل موضع مشخص شده را ماساژ دهید. برای واریس از روغن آن بر قسمت های واریس بمالید. هندوانه ابوجهل در طب سنتی برای درمان جذام به اینگونه مصرف می شود که از روغن آن بر پوست بمالید و حدود نیم گرم از گرد کاملا ساییده شده آن را همراه نشاسته یا صمغ عربی میل کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو حدود نیم گرم از پودر کاملا ساییده شده این گیاه را همراه با کمی ادویه با غذا میل کنید.

برای از بین بردن کک در اتاق برگ تازه هندوانه ابوجهل را می پاشند.

برای رفع خارش پوست هندوانه ابوجهل خشک شده را با ماست مخلوط کرده و روی پوست تان بمالید.

شیوه استفاده از هندوانه ابوجهل

کسانی که سکته مغزی کرده اند نیم گرم از آن را همراه نشاسته با غذا 4 روز در ماه میل کنند.

برای بیماری قند نیم گرم همراه نشاسته با غذا 7روز در ماه میل کنید.

برای توجه جریان خون از مغز به سایر اندام ها حدود نیم گرم از پودر کاملا ساییده شده این گیاه را همراه با کمی نشاسته میل کنید.

نقش هندوانه ابوجهل در جلوگیری از سفیدی مو

برای جلوگیری از سفید شدن مو میوه هندوانه ابوجهل را سوراخ کرده و دانه های آن را بیرون آورده سپس با روغن زنبق داخل آن را پر کنید و سوراخ را با قطعه ای از میوه مسدود کنند. آن را داخل خمیر گذاشته و در آب جوش بگذارید بپزد. سپس از روغن آن به صورت خضاب استفاده کنید.

این گیاه در کنار خواصی که دارد سمی است و مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث مرگ شود.

همچنین مصرف این میوه به دلیل احتمال سقط جنین در زنان باردار و به دلیل ورود ترکیبات سمی گیاه به شیر در دوران شیردهی توصیه نشده است.

کدخبر: 872906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟