تزئین لوبیا پلو به شکل های لاکچری + عکس

به گزارش رکنا، تزئین لوبیا پلو را به بهترین روش های برگرفته از بهترین رستوران های ایران در ادامه ببینید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

عکس از تزئین لوبیا پلو

قاطی‌پلوها از غذاهای خودمانی هستند که هم برای وعده‌های معمولی و هم میهمانی‌ها انتخاب مناسبی است. از معروف‌ترین و محبوب‌ترین قاطی‌پلوها، لوبیا پلو است. لوبیا پلو اگر خوب طبخ شود، یکی از بهترین گزینه‌ها هم برای مهمانی هم برای شام و نهار خانوادگی شما خواهد بود.

تزیین لوبیا پلو

تزئین لوبیا پلو مجلسی

مواد لازم برای طرز تهیه لوبیا پلو =برنج۴ پیمانه/ لوبیا سبز خرد شده۳ پیمانه /گوشت چرخ‌کرده یا تکه‌ای۴۰۰ گرم /پیاز متوسط۳ عدد/ رب گوجه فرنگی۵ قاشق غذاخوری/ روغن به مقدار لازم /ادویه پلویی به مقدار لازم /نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم.

تزئین لوبیا پلو متفاوت

اولین مرحله از طرز تهیه لوبیا پلو این چهار پیمانه برنج را با آب بشویید و برای مدتی کنار بگذارید تا خیس بخورد سپس به دنبال تهیه مایه آن بروید. برای این کار، لوبیاهای خرد شده را در قابلمه ریخته و مقداری آب و نمک رویش بریزید و بگذارید تا بپزد. اگر لوبیا نازک باشد کمتر از ۲۰ دقیقه می‌پزد.

ایده تزئین لوبیا پلو

در زمان پخت لوبیا، یک ماهیتابه نچسب بردارید و پیاز‌ها را خرد کنید و داخل آن بریزید و در کمی روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید، لازم نیست به قدری تفت دهید تا پیاز ترد و حالت چیپسی شود. بعد از این گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید و با یک قاشق هم بزنید تا پیاز و گوشت با هم مخلوط شوند و خوب تفت داده شوند.

خلاقیت در تزئین لوبیا پلو

لوبیاهای پخته شده را آبکش کرده و به پیاز داغ اضافه کنید و کمی تفت دهید. بعد لوبیای پخته را به مخلوط اضافه کنید و مجدد خوب تفت دهید تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند. اکنون ادویه پلویی، فلفل و نمک را هم بریزید.

تزئین لوبیا پلو

برای پخت این غذا می‌توانید از رب گوجه فرنگی خانگی استفاده کنید تا رنگ و طعم بهتری به خود بگیرد. سپس رب گوجه فرنگی تفت داده شده را به مایه لوبیا پلوی خود اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کامل با هم مخلوط شوند. شما همچنین می‌توانید به جای گوشت چرخ‌کرده از گوشت تکه‌ای گوسفندی هم در این دستورالعمل استفاده کنید.

عکس تزئین لوبیا پلو

گوشت‌های تکه‌ ای را هم در همین مرحله باید اضافه کنید و با سایر مواد در ماهیتابه تفت دهید. فقط اگر از گوشت تکه‌ای استفاده می‌کنید باید ابتدا گوشت و آب را همراه یک پیاز و مقداری زردچوبه خوب بپزید و بعد به مایه لوبیا پلو اضافه کنید.

تزئین لوبیا پلو عکس

حالا در این مرحله برنجی که برای حدود یک ساعت خیس خورده را با کمی روغن روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه برحسب نوع برنج‌تان بجوشد و قد بکشد. زمانی که برنج شما نیم‌پز شد آن را آبکش کنید و اجازه دهید تمام آب آن کشیده شود.

تزئین لوبیا پلو شیک

حالا که برنج آبکش شده و مایه لوبیا پلو آماده است، کف قابلمه مدنظرتان را کمی روغن بریزید و ته‌دیگ مورد علاقه‌تان را کف قابلمه بچینید؛ شما می‌توانید برای ته‌دیگ از برگ کاهو، سیب زمینی ورقه‌ای یا نان لواش استفاده کنید.

تزئین لوبیا پلو مجلسی

برنج و مواد لوبیا پلو را مخلوط کرده، داخل قابلمه بریزید. در همین حین که لایه‌لایه مایه لوبیا پلو را اضافه می‌کنید، از ادویه پلویی و زعفران دم شده هم در هر لایه استفاده کنید. مقداری بسیار کم روغن لابه‌لای برنج فراموش نشود.

عکسهای تزئین لوبیا پلو

در پایان، در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشد. بعد از حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برنج شما دم می‌کشد و لوبیا پلو آماده است. غذای خوشمزه‌تان را در ظرفی مناسب سرو کرده و همراه با سالاد یا دورچین مورد علاقه‌تان نوش جان کنید.

تصاویر تزئین لوبیا پلو

لوبیا پلو یک غذای تقریبا راحت، سریع و سالم است که طعمی جادویی دارد! این وعده غذایی مغذی را که سرشار از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است، می‌توانید با رعایت نکاتی به بهترین شکل تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

تزئین لوبیا پلو افطار

برای تهیه لوبیا پلو هم می‌توانید از لوبیا فریز شده استفاده کنید هم از لوبیا سبز تازه؛ فقط دقت کنید که این سبزی مثل خیلی از سبزیجات دیگر فقط در فصل خاصی می‌آید بنابراین احتمالا در اکثر مواقع باید از لوبیا سبز فریزری استفاده کنید. برای این کار حتما لوبیا را یک ساعت قبل از پخت، از فریزر خارج کنید تا یخش آب شود.

تزئین لوبیا پلو مهمانی

لوبیا پلو را می‌توانید با سالاد شیرازی یا هر سالاد سبز دیگری در کنار ماست و خیار یا انواع ترشی و زیتون سرو کنید. یکی از بهترین ترشی‌های همراه لوبیا پلو ترشی لیته است.لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده ترکیبی عالی است. با این حال، می‌توانید آن را با انواع دیگر گوشت هم درست کنید: لوبیا پلو با گوشت قیمه‌ای /لوبیا پلو با مرغ/ لوبیا پلو با سویا.

 

اگر کارمند هستید یا می‌خواهید سریع‌تر لوبیاپلویتان را بپزید می‌توانید مخلوط مایه لوبیا پلو را از قبل آماده کنید. این مخلوط را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت ۴ تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید. همچنین می‌توانید مایه ماکارونی را برای ۲ تا ۳ ماه به صورت فریزی نگهداری کندید و هر وقت لازم داشتید سریع آن را بردارید و برای تهیه لوبیا پلو استفاده کنید.

تزئین لوبیا پلو خوشمزه

بعد از لوبیا سبز، اصلی‌ترین ماده اولیه لوبیا پلو برنج است. برای تهیه و پخت لوبیا پلو باید ابتدا حتما برنج را خوب بشویید تا نه تنها خوب تمیز شود بلکه نشاسته اضافه آن هم کامل گرفته شود تا برنج‌تان شفته نشود. بهتر است حتما قبل از پخت برنج لوبیا پلو آن را چندین ساعت در آب بخیسانید تا خیس بخورد و دانه‌های برنج نرم شود و هم بهتر بپزد.

تزئین لوبیا پلو تصاویر

نکته مهم دیگری که برای برنج لوبیا پلو باید به آن دقت داشته باشید این است که برنج لوبیا پلو را هم می‌توانید به صورت کته بپزید، هم آبکش کنید. بسته به نوع برنج‌تان و اهمیت ارزش غذایی و زمانی که برای تهیه غذا دارید می‌‎توانید لوبیا پلو را به یکی از این دو شکل بپزید.

تزئین لوبیا پلو عکسها

اما اصلی‌ترین ادویه لوبیا پلو دارچین است که اگر همراه زیره سبز، پودر کاری، پودر سیر، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر هل، زنجبیل و مقداری تخم گشنیز پودر شده باشد در دستور لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده معجزه می‌کند.

تزئین لوبیا پلو

منبع: سایت السن
کدخبر: 977659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟