بارش برف و دامداری در دل جنگل های شمال + فیلم

به گزارش رکنا، اینجا مازندران رامسر، جنگل دالخانی است. بارش برف و دامداری را در دل جنگل های شمال می بینید. در سفر به شمال از این جنگل زیبا دیدن کنید.

آشنایی با جنگل دالخانی

جنگل دالخانی جنگلی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر است که در مسیر جاده رامسر-تنکابن در استان مازندران قرار گرفته. این جنگل در منطقه‌ نیمه‌کوهستانی و نسبتا بکر قرار گرفته است و به خاطر جاده‌ زیبایی که دارد با اسم دالان بهشت شناخته می‌شود. جنگل دالخانی رامسر مساحتی نزدیک به ۶۰۰ هزار مترمربع دارد و در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، آب‌وهوای بی‌نظر جنگل آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی رامسر در سال‌های اخیر کرده است.

پوشش گیاهی متراکم جنگل و مه غلیظی که گاهی سراسر فضا را می‌پوشاند، جنگل را به یک بهشت دیدنی تبدیل کرده که شما را به سفر به جنگل دالخانی ترغیب می‌کند. جاده جنگلی دالان بهشت از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس شروع می‌شود و در روستاهای ییلاقی رودبار و گرسماسر به پایان می‌رسد. از ویژگی‌های این جنگل می‌توان به فاصله ۱۰ کیلومتری آن به دریا اشاره کرد، یعنی اگر به ارتفاعات جنگل صعود کنید، تماشای چشم‌انداز زیبای دریا جایزه صعود شما خواهد شد.

شرایط آب‌ و هوایی جنگل

جنگل دالخانی به خاطر آب‌وهوای بی‌نظیرش معروف است، این جنگل با اینکه در مناطق گرم و مرطوب شمالی واقع شده، به‌خاطر کوهستانی بودن منطقه، هوایی خنک و دلنشین دارد. نشان به این نشان که، حتی اگر در تابستان به این جنگل سر بزنید، هوای فضای داخلی جنگل خنک است. در فصل‌ها بهار، پاییز و زمستان شاهد باران و گاهی برف خواهید بود، به همین خاطر بهتر است لباس گرم و تجهیزات مناسب همراه داشته باشید. به‌طورکلی آب‌وهوای جنگل دالخانی مرطوب و خنک است.

پوشش گیاهی و جانوری جنگل دالخانی چطور است؟

منطقه جنگل دالخانی رامسر به خاطر حفاظت خوبی که داشته هم حال و هوای بکرش را حفظ کرده و هم حسابی تمیز است، یعنی اینجا قرار نیست وقتی در دل جنگل قدم می‌زنید چشمتان به زباله بیفتد و دلتان بگیرد. حضور مسئولین نظافت در جنگل دالخانی، این جنگل را از هرگونه آلودگی در امان نگه داشته است. همین فضای بکر باعث شده که جنگل، پوشش گیاهی خاص خود را حفظ کند و محل زندگی حیوانات مختلفی مثل شغال، خرس، حشرات عجیب و… باشد. سراسر جنگل دالخانی پوشیده از منظره چشم‌نواز درختان و گیاهان متنوعی مثل شاه بلوط، اقاقیا، ازگیل، راش، ملچ، ارس، گوجه جنگلی، زرشک، مَندی، زالزالک وحشی و… است.

کدخبر: 969493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟