مسمومیت ۲ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی

اصغر نوروززاده مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف قارچ سمی دو نفر را در استان مسموم و راهی مراکز درمانی کرد.

وی با هشدار نسبت به مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی که در فصل بهار رویش دارند، افزود: همه ساله با آغاز فصل بهار و بهبود شرایط مساعد در رشد قارچ‌های خودرو، با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف قارچ‌های سمی مواجه هستیم که منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از افراد شده است.

نوروززاده ادامه داد: در نیمه نخست پارسال مسمومیت با قارچ و گیاهان سمی ۱۰ درصد مسمومیت‌های شکل گرفته در استان را به خود اختصاص داده بود.

وی اظهار کرد: اگرچه امسال گزارشی مبنی بر فوت ناشی از مصرف قارچ سمی در استان گزارش نشده است و مسمومیت‌های شکل گرفته درمان شده است، اما مصرف قارچ سمی می‌تواند موجب مرگ افراد مصرف‌کننده شود.

نوروززاده توصیه کرد: تا از مصرف قارچ‌های خودرو به خصوص قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند و یا قارچ‌های فله‌ای جمع‌آوری شده توسط افراد بومی، خودداری شود چرا که شناسایی انواع قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکانپذیر است.

کدخبر: 986683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟