مرد ایرانی گروگانگیر در سوئیس کیست ؟! / مهریه همسرش او را آواره اروپا کرد تا کشته شد ! + جزییات

به گزارش رکنا، این حادثه شامگاه نوزدهم بهمن ماه در شهر «اسر-سو-شانور» در منطقه فرانسوی‌زبان «وو» در غرب سوئیس رخ داد. آن روز در حالی که قطار در ایستگاه این شهر متوقف شده بود،‌مرد 32 ساله ایرانی ناگهان ۱۴ مسافر و یک راهبر قطار را گروگان گرفت. این گروگانگیری در ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه عصر به وقت محلی آغاز شد و پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که به زبان فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد، با چکش مقابل در قطار ایستاده و به مسافران اجازه پیاده شدن نمی داد.این گروگانگیری نزدیک به 4 ساعت طول کشید و در نهایت گروگانگیر ایرانی با شلیک دو گلوله از سوی نیروهای پلیس سوئیس کشته شد و گروگان ها آزاد شدند. به دنبال این حادثه، جسد مرد ایرانی با انجام مراحل قانونی به ایران فرستاده شد و صبح دیروز برادر این فرد با حضور در دادسرای جنایی تهران،‌ از انگیزه برادرش از این گروگانگیری گفت.

وی به بازپرس جنایی گفت: ما اهل یکی از شهرهای شمال غربی کشور هستیم. برادرم سالها قبل ازدواج کرده و یک پسر 12 ساله داشت. او در کار خرید و فروش خانه و ماشین فعالیت داشت و زندگی اش خوب بود اما از مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف شد. همسر او مهریه اش را به اجرا گذاشت و مدام مامور به مقابل خانه برادرم می فرستاد. همین اتفاق موجب شد تا برادرم تصمیم بگیرد به خارج از کشور برود.

وی ادامه داد: برادرم به کشور سوئیس رفت و در آنجا پناهنده شد. قریب به یک سال و 8 ماه بود که در سوئیس بود و ما به صورت تلفنی با هم صحبت می کردیم. او این اواخر خیلی ناراحت و عصبی بود. می گفت کارهای مهاجرتش را انجام نمی دهند و دچار مشکل شده است. او به دلیل مشکلات به وجود آمده دچار بیماری روحی و روانی شده بود و تحت نظر روانپزشک قرار داشت. همه شاهدان می گفتند که او مدام می گفته که به کسی آسیبی نمی رساند و فقط می خواهد مشکل اقامتش حل شود. هم اکنون ما وکیل گرفته ایم و پرونده در دستگاه قضایی سوئیس در حال پیگیری است.

پس از ثبت اظهارات این فرد در پرونده، بازپرس جنایی تهران مجوز دفن جسد مرد ایرانی را صادر کرد.

کدخبر: 986540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟