سقوط بانو 48 ساله دره نورد از آبشار / عملیات نجات با موفقیت به پایان رسید

به گزارش رکنا، قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان صبح امروز یک شنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران چگوگی امدادرسانی به بانوی سقوط کرده از ارتفاع در محدوده آبشار دوآب شهرستان کردکوی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر گلستان را تشریح و اظهار کرد: پس از تماس مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گلستان (EOC) گزارش یک مورد حادثه سقوط در منطقه‌ای کوهستانی محدوده آبشار دوآب در پارک جنگلی امام رضا (ع) شهرستان کردکوی برای امدادرسانی اطلاع‌رسانی شد.

وی با بیان اینکه این تماس در شامگاه شنبه ۱۱ فروردین ماه، حوالی ساعت ۱۹ و ۴۶ دقیقه برقرار شد، ادامه داد: در این گزارش سقوط یک بانو ۴۸ ساله از ارتفاعی در این جنگل اطلاع‌رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با تأکید بر اینکه پنج نفر از نیروهای پایگاه امداد و نجات مرکزی کردکوی در قالب سه تیم با استفاده از چهار دستگاه موتورسیکلت در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: به فرد سقوط کرده توسط امدادگران پایگاه مذکور امدادرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه فرد مذکور دچار پیچ خوردگی شدید در ناحیه مچ پای چپ شده بود، تصریح کرد: امدادگران بانوی مصدوم را به محلی امن منتقل و عملیات امداد و نجات در نخستین ساعات بامداد امروز به پایان رسید.

غریب‌آبادی با اشاره به قرار گرفتن در نخستین روزهای فصل بهار و گرم شدن تدریجی هوا، از افزایش استقبال خانواده‌ها از طبیعت‌گردی، کوه‌روی و حضور در دامان طبیعت خبر داد و افزود: متأسفانه اغلب افراد پس از حضور در مناطق طبیعی جوانب احتیاط، نکات ایمنی و اصول گذر از مناطق دارای شیب‌دار و یا دره را رعایت نمی‌کنند که با حوادث ناگوار مواجه می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطعاً هموطنان و حتی بومیان منطقه به هنگام حضور در مناطق کوهستانی باید از تجربه افرادی را که آگاهی کافی نسبت به منطقه دارند، بهره‌مند شوند، تصریح کرد: هرگونه بی‌احتیاطی ممکن است عواقب تلخ و غیرقابل جبران را به خود و یا اطرافیان به همراه داشته باشد.

کدخبر: 984340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟