جرایم قرمز در هوای گرم / چه بخوریم تا کمتر جرم مرتکب شویم

به گزارش رکنا، گرما اما فقط بر زمین و هوا و آب و خاک تاثیر ندارد بلکه بر روان انسان ها و افزایش میزان شاخه های خشونت که حتی می تواند به افزایش جرایم جنایی نیز ختم شود، اثر گذار است.

هوای گرم می‌تواند تأثیرات منفی بر روی روان انسان داشته باشد. در ادامه به برخی از این تأثیرات اشاره می‌شود.

هوای گرم اضطراب انسان را افزایش می دهد. هوای گرم و نامطبوع می‌تواند اضطراب را در افراد افزایش دهد. بخصوص در صورتی که شرایطی مانند بی‌آبی، خشکی و فقدان تهویه مناسب وجود داشته باشد.

گرم شدن هوا به کاهش تمرکز نیز می رسد. هوای گرم ممکن است باعث کاهش تمرکز و توجه در افراد شود. به عنوان مثال، در صورتی که دمای بالای هوا باعث عرق‌ریزی شود، افراد ممکن است به دلیل عدم راحتی و خستگی تمرکز خود را از دست دهند.

خستگی و کاهش انگیزه اتفاق دیگری است که گرمای هوای برای انسان ها رقم می زند. هوای گرم ممکن است باعث خستگی و کاهش انگیزه در افراد شود. در صورتی که شرایطی مانند بی‌آبی و خشکی وجود داشته باشد، این تأثیرات به شدت افزایش می‌یابد.

و اما افزایش خشم و تنش از اثرات هوای گرم است و البته افزایش خطر ابتلا به بیماری های روانی نیز در گرمای هوا و با گرمایش هوای زمین بیشتر خواهد شد. کمترین اثر گرمای هوا رشد آمار افسردگی و اضطراب در جوامع است.

جرایم هم در هوای گرم داغ تر و خشن تر می شوند.با گرم شدن هوا، آمار برخی جرایم افزایش می‌یابد. برخی از این جرایم عبارتند از:

 جرائم خشونت‌آمیزو قتل های بیشتر: با گرم شدن هوا، احتمال افزایش خشونت و خشونت‌آمیز شدن برخی افراد افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، در صورتی که دمای بالای هوا باعث عدم راحتی و خستگی شود، افراد ممکن است به دلیل عصبانیت و تنش، به خشونت و خشونت‌آمیز شدن پرداخته و جرائمی مانند قتل و زورگیری را انجام دهند.

در هوای گرم، دمای بدن افراد بالا می‌رود و باعث عصبانیت و تنش می‌شود. این عصبانیت و تنش ممکن است به خشونت و خشونت‌آمیز شدن فرد منجر شود.بنابراین، افزایش قتل در هوای گرم ناشی از عصبانیت و تنش افراد است که به دلیل بالا رفتن دمای بدن در هوای گرم، افزایش می‌یابد. 

سرقت و دزدی: آمارهای جهانی نشانگر این است که سرقت از خودرو و منازل در هوای گرم بیشتر است . افراد ممکن است به دلیل نیاز به پول و تأمین نیازهای خود، به سرقت و دزدی پرداخته و جرائمی مانند سرقت از خودرو و خانه را انجام دهند.

تجارت مواد مخدر: با گرم شدن هوا، احتمال افزایش تجارت مواد مخدر نیز افزایش می‌یابد. در صورتی که دمای بالای هوا باعث عدم راحتی و خستگی شود، افراد ممکن است به دلیل نیاز به پول و تأمین نیازهای خود، به فروش مواد مخدر پرداخته و جرائمی مانند تجارت مواد مخدر را انجام دهند.

چه بخوریم تا کمتر جرم مرتکب شویم

مصرف مقدار زیادی آب، میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی می تواند به تنظیم سطح قند خون و ایجاد حس آرامش کمک کند. پرهیز از غذاهای سنگین، چرب یا تند که می توانند باعث سوء هاضمه و ناراحتی شوند نیز ممکن است به جلوگیری از نوسانات خلقی و پرخاشگری کمک کند. علاوه بر این، محدود کردن مصرف الکل می تواند به جلوگیری از رفتارهای تکانشی و تصمیم گیری ضعیف، کمک کند.

کدخبر: 912056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟