احتمال بارش سنگین برف در لرستان/ الزام مدیران به حضور در محل خدمت تا پایان فعالیت سامانه بارشی

به گزارش رکنا از لرستان ؛ فرهاد زیویار در حاشیه جلسه مدیریت بحران استان لرستان، در جمع خبرنگاران  با اشاره به افزایش برودت هوای استان طی روزهای اخیر و آینده، اظهارداشت: خوشبختانه در مورد تامین گاز خانگی تمهیدات لازم اندیشیده  و در این خصوص خاطر جمعی وجود دارد.

وی در رابطه با  معدود مناطقی از استان که هنوز از سیستم گاز کشی بهره مند نشده اند، افزود: در این مناطق سوخت نفت توزیع شده و دغدغه ای وجود ندارد.

استاندار لرستان با اشاره به بارش نزولات آسمانی طی روزهای آینده مطابق اعلام سازمان هواشناسی  گفت: اداره کل راهداری استان تجهیزات خود را در مناطق حادثه خیز از جمله شمال و شرق استان مستقر و در حالت آماده باش قرار داده است. 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به همکاری با اداره کل راهداری ملزم شده‌اند چرا که ممکن است بارش ها بسیار سنگین بوده و امکانات راهداری کافی نباشد.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: معاونت عمرانی استانداری در روزهای آینده به فراخور نیاز در موقعیت های بحرانی مستقر و ضمن همکاری با اداره کل راهداری شرایط را نظارت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی در استان آمادگی کامل وجود دارد.

مصوبات جلسه مدیریت بحران استان لرستان

با توجه به ورود سامانه بارشی به جو استان لرستان شب گذشته جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار  تشکیل شد موارد زیر مصوب و ابلاغ شد: 

1- ضمن اعلام آماده‌باش کامل به نیروهای امدادی و خدمات رسان در استان به همه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا پایان فعالیت سامانه بارشی در حوزه مأموریت خود حضور داشته باشند.

2- با توجه به برودت هوا در برخی از شهرستان های استان مقرر شد فعالیت آموزشی مقاطع پیش دبستانی و دبستان در نوبت صبح و عصر در شهرستانهای ازنا، الیگودرز، سلسله و دلفان به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد انجام پذیرد.

3- با توجه به امتحانات نهایی مقاطع متوسطه اول و دوم که به صورت سراسری می‌باشد امتحانات در ساعت مقرر انجام می پذیرد.

4- فعالیت کلیه ادارات و بانکها به روال عادی بوده و بر اساس تصمیمات متخذه در کارگروه انرژی که هفته قبل اعلام شده ساعت شروع به کار ادارات و بانک‌ها 8 صبح می باشد و هیچگونه تصمیمی در خصوص تعطیلی ادارات ابلاغ نشده است.

5- با توجه به وضعیت برودت هوا در مناطق مختلف استان و ضرورت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، رعایت صرفه جویی در مصرف گاز به همه شهروندان عزیز توصیه می‌شود.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 861052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟