تفاوت سرفیس پرو و گو کدام یک را انتخاب کنیم ؟

 

پس در این مقاله ما برای شما تفاوت 2 مدل مهم از تبلت‌های مایکروسافت را شرح خواهیم داد، سرفیس پرو و سرفیس گو. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این 2 به شما ارائه دهیم.

سرفیس پرو و سرفیس گو از نظر اندازه!

در تفاوت‌ها شاید اولین چیزی که بتواند نظر ما را جلب کند اندازه این 2 دستگاه است. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که Surface Go اندازه‌ای مناسب حمل دارد و برای افرادی که می‌خواهند سیستم‌شان همراه‌شان باشد گزینه بسیار بهتری است. این دستگاه می‌تواند به‌راحتی در یک کیف جا شود.

حتی وزن کمتری هم دارد. یک موضوعی که باید در حاشیه چنین بحثی به آن توجه کرد، این است که هر قدر دستگاه شما کوچک‌تر باشد و وزن کمتری هم داشته باشد، احتمالا مشخصات فنی ضعیف‌تری هم دارد که این نکته در مقایسه ما هم صدق می‌کند.

حتی با توجه به این نکته هم اما سرفیس گو عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای فعالیت‌های مختلف برای شما مفید باشد. سرفیس پرو نسبت به گو حدود 20 گرم وزن بیشتری دارد و مشخصات سخت‌افزاری‌اش هم بهتر است. هر سرفیس به‌لحاظ طراحی یک‌تکه هستند و از منیزیم ساخته شده‌اند.

هر 2 آن‌ها می‌توانند با پایه نگه‌دارند خود صفحه‌نمایش‌شان را روی سطح صاف نگه دارند. آن‌ها می‌توانند تا زاویه 165 بچرخند و همین ویژگی هم باعث می‌شود که برای مقاصدی مثل تایپ و طراحی بهترین گزینه باشند.

سرفیس گو و سرفیس پرو: صفحه‌نمایش

دومین مقصد ما صفحه‌نمایش این 2 دستگاه است. سرفیس پرو ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل در کل و ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به سرفیس گو دارد. حاشیه‌های سرفیس گو نیز نسبت به پرو زخیم‌تر است. در تست دقت رنگ نیز بین این 2 دستگاه سرفیس پرو پیروز شد.

پس تا به اینجای کار پرو وضوح و تراکم پیکسل بهتری نسبت به گو دارد. صفحه‌نمایش پرو از گو بزرگ‌تر است، همان‌طور که انتظارش را داشتیم. البته یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

سرفیس گو چون صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارد اختلاف وضوح و پیسکلی که در این 2 هست چندان باعث اذیت‌شدن شما نخواهد شد. می‌توانیم بگوییم که هر 2 آن‌ها برای طراحی نمایشگری فوق‌العاده دارند که دارای ارزش خرید بالایی است.

سرفیس پرو و گو

این‌بار دوربین: تفاوت سرفیس پرو و گو

هر 2 دستگاه چون استفاده تبلتی نیز دارند برای‌شان دوربین جلو و عقب در نظر گرفته شده تا بدون کیبرد هم قابلیت استفاده تصویربرداری داشته باشند.

هر 2 دستگاه دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی و دوربین عقبی 8 مگاپیکسلی دارند که نسبت به گوشی‌های موبایل چندان کاربردی نیست اما می‌تواند در مواقع ضروری و نیاز به کمک شما بیاید.

 در واقع این‌طور می‌توان جمع‌بندی کرد که دوربین عقب آن برای مواقع ضروری و دوربین جلوی آن برای جلسات آنلاین و میت‌ها گزینه خوب و قابل‌اتکایی است.

سرفیس پرو و گو در اتصالات چه تفاوت‌هایی دارند؟

تا به اینجا هر قدر شباهت برای این 2 محصول ذکر کردیم کافی‌است. در بخش اتصالات این 2 محصول بیشتر تفاوت را خواهند داشت. مدل پرو از پورت‌های یو‌اس‌بی ۳.۰ استفاده می‌کند اما نسخه گو پورت‌های ۳.۱ را داراست. در نسخه پرو پورتی به‌نام Mini DisplayPort وجود دارد که ازطریق آن می‌توان چنین دستگاهی را به دیگر نمایشگر‌های اکسترنال متصل کرد.

پورت سرفیس کانکت در هر 2 آن‌ها وجود دارد. microSD و پورتش نیز هستند تا بتوان حافظه دستگاه را افزایش داد. سرفیس پرو می‌تواند به LTE متصل ود و از این نظر گزینه بسیار خوبی است برای افرادی که اتصال به شبکه تلفن همراه برای‌شان اهمیت دارد. سرفیس پن نیز به هر 2 دستگاه به‌راحتی متصل خواهد شد. باقی اتصالات و لوازم جانبی‌ها نیز کاملا شبیه هم است.

هر 2 تاچ‌پدی Precision دارند که جنس‌شان Alcantara است. صفحه‌کلید‌ نسخه گو مسلما کوچک‌تر است و به همین دلیل هم تایپ با آن در اوایل کار کمی برای شما سخت خواهد بود. اما فاصله دکمه‌های نسخه پرو دقیقا مثل لپ تاپ است و شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

سرفیس پرو سرفیس گو هر کدام برای چه کاری مناسب هستند؟

هر سرفیس طبق سیاست‌های مایکروسافت مسئولیت خاص خودش را دارد و آمده تا نیاز خاصی از کاربران را رفع کند. بااین‌حال نسخه‌های گو و پرو تفاوت زیادی با هم ندارند.

می‌توان آن‌ها را تا حد زیادی به‌جای هم استفاده کرد. هر 2 دستگاه می‌توانند برای شما یک روز کامل شارژ نگه دارند. برای کار‌های پردازشی نسخه‌های پرو بهتر هستند. همچنین شما باید کانفیگ‌های مختلف این 2 دستگاه را چک کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

بهترین راه برای خرید محصولات مایکروسافت

برای خرید سرفیس راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف لپ تاپ و کامپیوتر سر بزنید. مراکز مختلفی برای خرید چنین وسیله‌ای وجود دارد. اگر درباره سرفیس‌های مختلف اطلاعات داشته باشید، خرید شما به‌مراتب ساده‌تر خواهد بود.

در هنگام خرید حتما مشخصات محصول خود را چک کنید که با نیاز‌های شما تطابق داشته باشد. یکی از بهترین راه‌ها نیز خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مثل دیجی کالاست. در چنین خریدی شما حتی نیاز نیست از خانه خود خارج شوید. خرید اینترنتی راحت‌ترین روش برای شما خواهد بود.

خرید سرفیس

جمع‌بندی

در این مقاله به تفاوت‌های سرفیس پرو و گو پرداختیم. سرفیس گو‌ها کوچک‌تر و قابل‌حمل‌تر هستند اما سخت‌افزار ضعیف‌تری هم دارند. بااین‌حال می‌توان از هر 2 آن‌ها برای طراحی و مقاصد گرافیکی استفاده کرد.

اگر قصد دارید دستگاهی داشته باشید که وضوح تصویر بیشتری دارد و قوی‌تر است نسخه‌های پرو گزینه‌های بهتری برای شما هستند. هر 2 دستگاه ازلحاظ دوربین هستند یکسان هستند اما پورت‌های مختلفی برای هر 2 وجود دارد که حتما باید نیازتان را در این مورد در نظر بگیرید. از شما هم ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

کدخبر: 990805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟