تحلیل نقش دوج کوین در دنیای ارزهای دیجیتال

 

تاریخچه دوج کوین

پیش از تحلیل دوج کوین بهتر است شرح مختصری از تاریخچه این رمز ارز ارائه دهیم. Dogecoin در تاریخ 6 دسامبر 2013 توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های بیلی مارکوس و جسکون پالمر منتشر شد. ایده ساخت Doge ابتدا یک شوخی بود که توسط پالمر در توییتر مطرح شد؛ سپس وی وب‌سایتی با این موضوع ایجاد کرد و در آن‌جا نوشت اگر کسی می‌خواهد این ایده را به یک ارزش دیجیتال واقعی تبدیل کند، با من تماس بگیرد. این‌طور شد که بیلی مارکوس این پیشنهاد پالمر را پذیرفت.

ریشه‌های تکنولوژیکی DogeCoin را باید در اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین ردیابی کرد. همچنین می‌توان گفت دوج کوین انشعابی از این ارز دیجیتال منقرض شده به نام Luckycoin است. توسعه‌دهندگان دوج کد منبع این ارز را پیدا کرده و برای ایجاد رمرارز مورد بحث آن را تغییر دادند.

توسعه‌دهندگان Doge از ایجاد آن هدف خاصی نداشتند و آن را به‌عنوان یک ارز رمزنگاری معمولی و سرگرم‌کننده به بازار عرضه کردند؛ اما این ارز رمزنگاری شده در مدت‌زمان خیلی کوتاه یعنی تا سال 2014، جامعه وفاداری پیدا کرد و افراد زیادی روی آن سرمایه‌گذاری کردند. در سال 2015، هم پالمر و هم مارکوس پروژه مذکور را ترک کردند و تیمی متشکل از چهار توسعه‌دهنده پاره‌وقت مسئولیت آن را برعهده گرفتند.

 

نگرانی‌ها در مورد دوج کوین

در تحلیل دوج کوین به برخی قضایا در مورد این رمزارز بر می‌‌خوریم که ممکن است سرمایه‌گذاران و دارندگان آن را نگران کند. یکی از نگرانی‌ها این است که جکسون پالمر با استناد به یک جامعه سمی که حول این رمزارز و درآمد آن رشد کرده بود، پروژه را ترک کرد.

دومین نگرانی مربوط به یک شهروند بریتانیایی به نام الکس گرین است که با نام رایان کندی نیز شناخته می‌شود. این شخص صرافی Moolah را ایجاد کرده و در جامعه به‌عنوان یک انعام‌دهنده مجلل شناخته می‌شود. طبق گزارش‌ها، کندی به جمع‌آوری کمک مالی NADCAR به‌جای 1500 دلار به اشتباه 15000 دلار داده است. این صرافی اعضای جامعه را متقاعد کرد که مبالغ هنگفتی را برای کمک به ایجاد صرافی به وی اهدا کنند، اما بعدا مشخص شد که او، این کمک‌ها را برای خرید مقدار زیادی بیت‌کوین به‌کار برده است. این شخص در 2016 به اتهامات متعدد تجاوز جنسی مجرم شناخته شده و به 11 سال زندان محکوم شد.

ایلان ماسک و قیمت دوج کوین

در تحلیل دوج کوین، بررسی نقش قابل‌توجه ایلان ماسک در شناخته شدن این رمزارز حائز اهمیت است. این ارز رمزنگاری در 2021 که ارزهای دیجیتال دیگر رونق یافت، به‌شدت محبوبیت یافت و طرفداران مهمی پیدا کرد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پس از ارسال توییت در مورد دارایی دیجیتال، قیمت دوج کوین و ارزش بازار این میم‌ کوین را چندین برابر افزایش داد. ایلان ماسک همچنین در برنامه تلویزیونی شنبه شب زنده (Saturday Night Live) به این رمز ارز اشاره کرد. البته برخلاف انتظار عموم، حضور ماسک در این برنامه، منجر به اوج گرفتن جدید میم کوین مذکور نشد، بلکه ارزش آن در کم‌تر از دو ماه، بیش از 75 درصد کاهش یافت.

 

ایلان ماسک و قیمت دوج کوین

تحلیل دوج کوین و جایگاه آن در جامعه

ارزش دوج کوین طی حبابی در پایان سال 2017 به اوج خود رسید و در طول سال 2018 همراه با سایر ارزهای دیجیتال روند کاهشی به خود گرفت. در سال 2019، لیست شدن این رمزارز در صرافی بایننس منجر به خوشحالی طرفداران آن شد و حتی بسیاری از آن‌ها فکر کردند که مدیرعامل تسلا، این رمزارز را در یک توییت رمزآلود تأیید کرده است. ایلان ماسک آشکارا در سال 2021 از دوج حمایت کرد و در توییتی نوشت که برای بهبود کارایی تراکنش‌ها با توسعه‌دهندگان این رمزارز کار می‌کند. بنیانگذار اسپیس ایکس یک نظرسنجی در رسانه‌های اجتماعی انجام داد و از تسلا پرسید که آیا باید دوج کوین را به‌عنوان نوعی پرداخت بپذیرد.

در اکتبر2021، زنجیره سینمای AMC اعلام کرد که ارز دیجیتال Doge را برای خرید کارت هدیه دیجیتالی می‌پذیرد و به این ارز رمز پایه مبتنی بر meme می‌افزاید. تا آوریل 2023 دوج با ارزش بازار 11.4 میلیارد دلار در رتبه هشتم قرار داشت.

نظر کارشناسان در مورد تحلیل دوج کوین

کارشناسان تحلیل دوج کوین با وجود کاهش توسعه این رمز ارز در ماه‌های گذشته، همچنان نسبت به قیمت آن خوش‌بین هستند. آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت بهبود شرایط بازار، احتمالا قیمت این رمزارز به 0.0723 دلار افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی قیمت دوج در 2023

با توجه به تحلیل فنی قیمت دوج کوین در سال 2023، حداکثر سطحی که می‌تواند به آن برسد، 0.0670 دلار است و میانگین قیمت معاملات آن در حدود 0.0734 دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دوج در 2024

در اواسط سال 2023، قیمت doge به‌طور متوسط 0.0627 دلار معامله می‌شود. در ژانویه 2024 ممکن است شاهد افزایش ارزش دوج کوین به مقدار 0.0638 دلار باشیم. فرض بر این است که قیمت doge در ژانویه 2024 کم‌تر از 0.0615 دلار نخواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دوج در 2024

پیش‌بینی قیمت دوج برای فوریه 2024

پس از تحلیل قیمت‌های دوج‌کوین در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال 2024، حداقل قیمت این میم‌کوین حدود 0.0610 دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار آن نیز احتمالا در حدود 0.0865 دلار باشد. به‌طور متوسط قیمت معاملات دوج در 2024، 0.112 دلار پیش‌بینی می‌شود.

دوج کوین و نقش آن در بازار

در تحلیل دوج کوین می‌بینیم که این رمز ارز در طول عمر خود دوران اوج شگفت‌انگیزی داشته است و امروز حمایت‌های افراد مهمی چون ایلان ماسک را دارد. ایلان ماسک، اسپیس ایکس و AMC این میم‌ کوین را به‌عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته‌اند و بسیاری از دارندگان دوج، از آن برای پاداش استفاده می‌کنند. تحلیلگران در مورد قیمت آینده دوج خوش‌بین هستند و این رمزارز می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد؛ بااین‌حال این متن به‌هیچ‌‌عنوان پیشنهادی برای خرید کوین مذکور و سرمایه‌گذاری روی آن نبوده و برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو باید از مشاوره و تجربه کارشناسان استفاده کنید.

 

کدخبر: 943699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟