چگونه در آزمون نمونه دولتی نهم قبول شویم؟

 

اهمیت آزمون نمونه دولتی

اهمیت این آزمون‌ها برای هر دانش‌آموزی که کوشا و با هدف مشخص در مسیر تحصیلی خود باشد، از آن جهت بالاست که هرساله بیش از 70 درصد پذیرفته شدگان در بهترین دانشگاه‌های کشور از بین دانش‌آموخته‌های مدارس نمونه دولتی یا تیزهوشان هستند و قرار گرفتن در محیط آکادمیک با بالاترین کیفیت‌های آموزشی و حرفه‌ای، خواسته‌ی هر دانش‌آموز توانمند و مایل به پیشرفت و ارتقاء‌ست.

آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از چه دروسی‌ست؟

این آزمون که به‌صورت استانی برگزار می‌شود مطابق با کتاب‌های درسی پایه‌ نهم و از تمامی دروس این مقطع تحصیلی می‌باشد. در آزمون ورودی مقطع دهم مدارس نمونه دولتی سوالات تستی از دروس زیر مطرح می‌گردد:

  • قرآن و پیام‌های آسمان
  •  فارسی
  • عربی
  • مطالعات اجتماعی
  • زبان انگلیسی
  • علوم تجربی
  • ریاضی

این آزمون رقابتی حائز اهمیت برای افرادی‌ست که در طول سال تحصیلی مطالعه کاملی از تمامی دروس نهم دارند. اگرچه این نکته نباید فراموش شود که بسیاری از مطالب و مباحث پیش‌زمینه‌ای در پایه‌های پیشین؛ یعنی هفتم و هشتم داشته و نیاز است تا ضمن تقویت پایه‌ی تحصیلی خود، برروی دروس نهم تمرکز کنید.

بنابراین مطالعه‌ی مستمر و درست مطالب درسی و قوی کردن پایه‌ی تحصیلی خود، برطرف کردن نقاط ضعفی که در یادگیری داشتید و ارتقاء دادن نقاط قوت‌تان، در تسلط یافتن بر مباحث و تست‌های مطرح شده از آن‌ها بسیار کمک‌کننده خواهد بود. چراکه اولین گام برای موفقیت در هر آزمون تحصیلی، مطالعه و مرور مستمر و روتین کتاب‌های درسی‌ست.

نکات مهم آماده شدن برای آزمون

اولین چیزی که در این خصوص اهمیت دارد، داشتن روتین مطالعاتی و حفظ آن است و بهترین منبع برای کسب بهترین نتیجه در این آزمون کتاب‌های درسی می‌باشند.

اگرچه این امر توامان با حضور فعال و تمرکز در یادگیری سر کلاس‌های درس و هنگام تدریس مباحث می‌باشد و تاکید می‌گردد که از میزان حواس‌پرتی‌ها و هر عاملی که آن را سبب می‌شود بکاهید و اگر در زمینه‌ی توجه و تمرکز ضعف‌هایی دارید، به تدریج شرایط را برای خود بهبود بخشید. این مهم می‌تواند با درنظر گرفتن جای مطالعه‌ی آرام و آشنا یا قرار گرفتن در فضایی مینیمال و به‌دور از هرگونه مواردی که جلب توجه می‌کنند، تحقق پذیرد.

آگاهی از ضرایب دروس، تعداد تست‌ها، زمان پاسخ‌گویی و فرصتی که جهت آماده شدن برای آزمون دارید در برنامه‌ریزی اصولی و بهینه‌ی مطالعاتی به شما کمک می‌کند؛ همچنین لازم است نقاط قوت و ضعف خود را در یادگیری مباحث و مطالعات دروس بیابید و با افزایش توجه و تمرکز برروی نقاط قوت آن‌ها را ارتقاء دهید و تا آن‌جا که فرصت و زمان در اختیار دارید در رفع نقاط ضعف بکوشید.

بهترین کتاب برای قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

بهترین کتاب نمونه دولتی نهم

به‌جز مطالعه‌ی کامل و مرور کتاب‌های درسی به‌عنوان اولین گام مطالعاتی، آشنایی با پرسش‌ها و آزمون‌های نمونه دولتی سال‌های اخیر، از مهم‌ترین بخش‌های آماده شدن برای این آزمون به‌شمار می‌آید. چراکه علاوه‌بر تقویت مهارت تست‌زنی در شما، با انواع پرسش‌های احتمالی هر درس و سطح تست‌های این آزمون‌ها آشنا می‌شوید.

در این راستا انتشارات مختلفی همچون پویش، که سال‌ها فعالیت در حیطه‌ی طراحی، تالیف، گردآوری و تولید کتب کمک‌درسی، آموزشی و منابع امتحانی دارد، دست به تالیف بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم زده اند.

کتاب مجموعه آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان 1+31 استان نهم به دهم انتشارات پویش، از بهترین منابعی‌ست که در علاوه‌بر استفاده در طول سال تحصیلی، در اواخر آن و حدودا دو ماه پیش از زمان آزمون، می‌توانید از آن بهره‌ی کافی و لازم را ببرید و قبولی خود در این آزمون را صددرصد کنید.

ضمنا سایر انتشارات مشاوران و گاج نیز کتاب هایی تحت همین عنوان دارند که برای آمادگی پیش از این آزمون بسیار مناسب اند.

کتاب 1+31 استان نهم به دهم پویش بهترین کتاب آزمون ورودی مدارس نمونه

این کتاب در 452 صفحه و سال 1401 به چاپ رسیده و مطابق با آخرین آزمون نمونه دولتی برگزار شده در سطح هر استان ویرایش گردیده است.

کتاب شامل یک آزمون ورودی مدارس تیزهوشان که در سطح کشوری به‌صورت هماهنگ برگزار می‌گردد هم می‌باشد. در کتاب سی و یک استان نهم به دهم پویش تمامی آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی سال 1402-1401 به تفکیک هر استان و هر آزمون به تفکیک هر درس گردآوری و ارائه شده است و برای سهولت مطالعه و تدقیق آن، برای هر پرسش از هر درس در هر آزمون، شماره‌ی صفحه‌ی مربوطه در کتاب درسی را نوشته و اگر تستی به‌صورت ترکیبی از مباحث مطرح شده باشد را مشخص کرده است.

 بدین شکل در مطالعه‌ی خود هدف‌مندتر پیش رفته و پیش از مطالعه‌ی پاسخ تشریحی آن می‌توانید با صرف زمان نه چندان زیادی مبحث مربوطه را پیدا کرده، مطالعه‌ای دوباره یا مرور دیگری داشته و عملکرد خود را بسنجید.

آزمون‌ها

این آزمون‌ها از استان آذربایجان شرقی شروع و تا آزمون نمونه دولتی استان یزد را شامل می‌شود. هر آزمون نمونه دولتی 100 تست دارد و زمان پاسخ دادن بدان 120 دقیقه می‌باشد. دانستن این مورد به شما جهت مدیریت زمان خود و تقویت مهارت تست‌زنی کمک می‌کند که خود از مسلط بودن بر مباحث و شناسایی بخش‌هایی که در آن قوی‌تر عمل می‌کنید برمی‌آید.

پاسخنامه

پاسخنامه‌ی هر آزمون از کتاب 31 استان نهم پس از ارائه‌ی صدمین پرسش شروع و به تفکیک تست‌های هر درس به‌صورت تشریحی و با توضیحات کافی تالیف شده است. این پاسخنامه نکات ضروری و مبحثی مرتبط با هر پرسش را به‌خوبی و با بیانی واضح ارائه داده است تا شما را در فهم و بررسی دقیق هر تست به‌خوبی یاری نماید. همچنین مطالعه‌ی نکات ضروری و امتحانی که در بطن پاسخنامه طراحی و تالیف شده است، بخش مهمی در مرور و یادآوری مباحث دروس می‌باشد.

نحوه‌ی ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی مقطع دهم

نحوه ثبت نام در آزمون نمونه دولتی

ثبت‌نام در این آزمون با وارد شدن به پورتال وزارت آموزش‌وپرورش به‌راحتی صورت می‌پذیرد. بدین گونه که:

  • در مرورگر خود my.medu.ir را سرچ کرده و پس از ورود به سامانه به‌عنوان دانش‌آموز نقش خود را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده از قبیل کد ملی و سریال شناسنامه‌تان را وارد می‌نمایید. در این مرحله وارد پورتال شخصی دانش‌آموزی خود می‌شوید.
  •  روی گزینه‌ی آزمون نمونه دولتی کلیک و فرم ثبت‌نامی را تکمیل می‌کنید. پس از آن نیاز است توافق‌نامه ثبت‌نام آزمون را تایید نمایید.
  •  مرحله‌ی بعدی پرداخت مبلغ و هزینه‌ی شرکت در این آزمون از طریق درگاه پرداخت بانکی‌ست و اهمیت دارد رسید واریزی را ثبت کرده و پرینت کنید و در نزد خود نگه دارید.

 ضمنا به همین شکل امکان انتخاب و ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را نیز دارید.

تاریخ آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی (نهم به دهم)

دانش‌آموزان پایه‌ی نهم و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند، بایستی خود را برای 8 صبح روز پنج‌شنبه در تاریخ هشتم تیرماه 1402 (1402/04/08) که این آزمون به‌صورت هماهنگ و در هر استان برگزار می‌شود، آماده نمایند. همچنین چند روز قبل از زمان برگزاری این آزمون با اعلام قبلی کارت ورود به جلسه قابل دریافت می‌باشد.

 

کدخبر: 884113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟