قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران

 

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دنبال راهی برای تصفیه آب خانگی هستید، شاید به دنبال دستگاه تصفیه آب خوب با قیمت مناسب باشید. اما چگونه می‌توانید قیمت یک دستگاه تصفیه آب خانگی را محاسبه کنید؟ در این مقاله به بررسی عواملی که تاثیر بر قیمت تصفیه آب خانگی دارند و نحوه محاسبه قیمت آنها خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر قیمت تصفیه آب خانگی

1- نوع دستگاه تصفیه آب

نوع دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است و قیمت آن به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای مثال، دستگاه‌های تصفیه آب با فناوری RO سیستم تصفیه آب بسیار پیشرفته ای هستند که قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های UV یا UF دارند که هزینه کمتری برای تولید دارند.

در حال حاضر بیشتر تصفیه آب های خانگی موجود در بازار ایران از نوع اسمز معکوس است. به همین دلیل این دستگاه ها می توانند تا اندازه 0.0001 میکرون آب را تصفیه کنند. بنابراین با توجه به کیفیت آب خروجی از آب تصفیه کن اسمز معکوس، طبیعی است که قیمت آن نیز بالا باشد.

2- کیفیت قطعات تصفیه آب

شاید بتوان اصلی ترین عامل تعیین کننده کیفیت و قیمت دستگاه آب تصفیه کن را قطعات به کار رفته در آن نامید. در حال حاضر در بازار ایران، قطعات تصفیه آب تایوانی دارای بهترین کیفیت هستند.

هر چقدر کیفیت قطعات بالاتر باشد، عمر و دوام دستگاه بالاتر است و به تناسب آن هزینه نگهداری و تعمیرات دستگاه پایین تر میاید.

3- ظرفیت تصفیه

ظرفیت تصفیه نیز یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب است. دستگاه‌های با ظرفیت بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های با ظرفیت کمتر دارند.

تصفیه آب خانگی دارای ظرفیت 50 گالنی است. در صورتی که دستگاه تصفیه اب نیمه صنعتی دارای ظرفیت بالاتری است. به همین دلیل آب تصفیه کن های نیمه صنعتی قیمت بالاتری را نسبت به تصفیه آب های خانگی دارند.

4- نوع فیلترهای به کار رفته

نوع فیلترهای استفاده شده در دستگاه تصفیه آب هم یک عامل مهم در تعیین قیمت آن است. فیلترهایی با کیفیت بالاتر و تاثیر بیشتر بر تصفیه آب، هزینه بیشتری برای تولید دارند و قیمت دستگاه را افزایش می‌دهند.

در حال حاضر بهترین فیلتر دستگاه تصفیه آب، فیلتری است که از مواد بر پایه گیاهی ساخته شده باشد. بنابراین هر چه کیفیت فیلتر بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

5- فناوری پیشرفته تر

فناوری به کار رفته در دستگاه تصفیه اب نیز می تواند روی قیمت آن تاثیر گذار باشد. دستگاه‌های تصفیه آب با فناوری جدیدتر و پیشرفته‌تر، هزینه بیشتری برای تولید دارند و قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر خواهند داشت.

برای مثال دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی بیونتک که یکی از دستگاه های تخصصی برای قلیایی و یونیزه کردن آب است، دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه ها است که به دلیل فناوری معجزه آسای آن، قیمت بالای آن غیر منطقی به نظر نمیرسد.

تصفیه آب خانگی

6- گواهینامه‌های استاندارد

دستگاه‌های تصفیه آب با گواهینامه‌های استاندارد معتبر، هزینه بیشتری برای تولید دارند و قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌هایی که این گواهینامه‌ها را ندارند، خواهند داشت.

البته در ایران تعداد دستگاه هایی که دارای استاندارد بین المللی هستند بسیار کم است. به همین دلیل بیشتر بر روی استاندارد قطعات دستگاه باید تمرکز کرد.

برای مثال دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل، جزو دستگاه‌هایی است که تک تک قطعات به کار رفته در آن جزو بهترین ها و با معتبرترین استاندارد ها است.

مرکز خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، نکات و راهنمایی‌های مهمی برای خرید صحیح و با کیفیت وجود دارد. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با ارائه قیمت‌های ارزان اقدام به فریب مشتریان میکنند و دستگاه‌های نامناسب و با کیفیت پایین را به آنها عرضه می‌کنند.

بنابراین، توصیه می‌شود قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، حتما به یک مرکز معتبر مراجعه کنید و در مورد خرید تصفیه آب خانگی تحقیق و بررسی کنید.

خرید دستگاه تصفیه آب

کارشناسان فروش شرکت تصفیه آب پاکاب گستر، قبل از خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده اند تا هر زمان از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل به شما مشاوره فروش ارائه نمایند. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان شرکت تصفیه آب پاکاب گستر، از مشاوره رایگان برای خرید آب تصفیه کن بهره‌مند شوید.

بهترین قیمت تصفیه آب

در نهایت، باید توجه داشت که قیمت دستگاه تصفیه آب در برابر کیفیت تصفیه آب و هزینه نگهداری آن باید مورد بررسی قرار گیرد. در حالی که قیمت یک دستگاه تصفیه آب ممکن است با توجه به عوامل فوق متغیر باشد، اما انتخاب دستگاه صحیح، کیفیت آب شما را بهبود خواهد داد و به دوام و دوام دستگاه کمک خواهد کرد.

کدخبر: 883066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟