ماسک صورت خانگی + طرز تهیه

به گزارش رکنا، برای اینکه یک ماسک خانگی راحت بسازید کافی است 2 قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و همچنین 2 قاشق غذاخوری آب خیار ترکیب کنید و روی پوست صورت تان بزنید. بعد از 20 دقیقه صورت تان را بشویید.

پوست صورت و نیازهای آن را بهتر بشناسید

اولین نیاز شما، شناخت انواع پوست صورت است. اگر امکان دریافت مشاوره پوستی را ندارید، با یک اقدام ساده در خانه می‌توانید نوع پوست خود را مشخص کنید. میزان خشکی یا چربی پوست بر اساس میزان تولید سبوم تعیین می‌شود. سبوم یک مایع مومی و روغنی است که توسط منافذ پوست تولید می‌شود. هرچه میزان این سبوم بیشتر باشد، پوست چرب‌تر است.

ما در اینجا یک آزمایش ساده را به شما یاد می‌دهیم تا با انجام آن نوع پوست خود را مشخص کنید.

    صورت تان را شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

    ۳۰ ثانیه صبر کنید.

    یک دستمال کاغذی بردارید و آن را بر روی بخش‌های مختلف صورت خود مانند پیشانی، گونه، بینی و چانه با فشار بکشید.

    حالا دستمال کاغذی مورد نظر را مقابل منبع نور گرفته و ببینید که شفافیت آن به چه اندازه است.

    نتیجه را با موارد زیر مقایسه کنید:

    اگر دستمال اصلاً شفاف نشده باشد و نشانه‌هایی از پوسته خشک بر روی آن باقی بماند، پوست شما خشک است.

    اگر دستمال آغشته به روغن یا همان سبوم شده و کاملاً شفاف باشد پوست شما چرب است.

    اگر در نواحی مختلفی از دستمال چربی و در نواحی دیگری پوسته وجود داشته باشد، پوست شما ترکیبی است.

    اگر نشانی از چربی زیاد یا پوسته خشک بر روی دستمال نماند، پوست شما معمولی است.

    در ضمن اگر پوست شما به محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش فوری نشان می‌دهد و اثراتی از قرمز شدن در آن مشاهده می‌کنید، در دسته پوست‌های حساس قرار می‌گیرد.

حفظ جوانی و زیبایی صورت از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

مهم نیست پوست شما چرب است یا خشک و یا حساس، به هر حال داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست ضروری است. برنامه پیشنهادی ما شامل چهار قدم است که باید یکبار در صبح و یکبار قبل از خواب انجام شود. این چهار قدم عبارتند از:

مرحله اول: شستشوی صورت؛

اگر پوست خشک دارید یکبار در روز و اگر پوستتان چرب است روزی دوبار صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید. شستشوی بیشتر موجب از دست رفتن چربی طبیعی پوست شما می‌شود.

مرحله دوم: تغذیه پوست؛

بهتر است سرم یا ماسکی که حاوی ویتامین C و ویتامین E است در این مرحله بر روی پوست اعمال شود. توصیه ما به شما استفاده از ماسک‌هایی است که با روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی تهیه می‌شوند. تجربه و البته علم ثابت کرده‌اند که روغن تراپی پوست یک راهکار مراقبتی بدون ضرر و تأثیرگذار است.

ماسک روغن آرگان برای صورت می‌تواند همین نقش را بازی کند. خرید روغن آرگان و استفاده از آن علاوه بر تغذیه و بهبود سلامت پوست، لطافت و نرمی خاصی به آن می‌بخشد.

مرحله سوم: آبرسانی پوست؛

همه نوع پوست در طول روز به مرطوب‌کننده نیاز دارند. البته در پوست‌های چرب باید از مرطوب‌کننده غیر کومدوژنیک به منظور آبرسانی استفاده کنید.

مرحله چهارم: ضد آفتاب؛

بهتر است بدون استعمال ضدآفتاب از خانه خارج نشوید. البته ضد آفتاب را باید حداقل 15 دقیقه قبل از خروج از خانه بر روی پوست صورتتان استعمال کنید. چراکه فرآیند جذب و اثرگذاری این نوع محصول زمان‌بر است. سعی کنید از ضد آفتابی با SPF ۳۰ به بالا استفاده کنید. کسانی که پوست تیره دارند، باید خیلی بیشتر از دیگران در استعمال ضد آفتاب قبل از خروج از خانه پیگیر باشند.

در ضمن قبل از استفاده از هر محصولی، از سازگاری آن با نوع پوست و حساسیت‌هایتان مطمئن شوید. بهتر است راهنمای محصول را قبل از استفاده با دقت بخوانید. بعضی از محصولات مخصوص شب هستند. کمترین نتیجه بی‌دقتی در این موضوع، بی‌اثر بودن محصول مورد نظر است.

کدخبر: 946628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟