لاغری با ارده

به گزارش رکنا، برای اینکه بتوانید به لاغری برسید می توانید ارده بخورید. ارده سرشار از کلسیم است. ملین و مسهل است. ارده موجب کاهش کلسترول بد خون می شود. تقویت قوای جنسی با ارده ممکن است. ارده قاعده آور است و درمان مشکلات زنان. برای درمان کم خونی ارده بخورید.

با مصرف ارده به وزن ایده آل خود برسید!

قند و چربی های مضر، اصلی ترین عامل برای چاقی و بروز اکثر بیماری ها می باشند. البته بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که چاقی دلیل اصلی بروز اکثر بیماری هاست به عبارت دیگر آن را مادر بسیاری از بیماری ها می دانند. به همین دلیل اگر می خواهید با انجام فعالیت های ورزشی و گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم به وزن ایده آل خود برسید توصیه می کنیم از خاصیت ارده و دیگر فرآرده های کنجدی در این زمینه غافل نشوید.

مصرف ارده باعث از بین رفتن حس گرسنگی می شود

مصرف یک قاشق غذاخوری ارده در روز برابر است با 89 کالری، 3 گرم پروتئین، 8 گرم چربی و 2 گرم فیبر.

شاید برای شماهم این سوال پیش بیاید که چرا مصرف ارده با وجود این میزان فیبر، چربی و پروتئین باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

زمانی که قصد گرفتن رژیم های لاغری را دارید استفاده از مواد غذایی پروتئین دار نظیر گوشت، حبوبات و ارده باعث ایجاد حس سیری در بدن می شود. بنابراین حس گرسنگی را از بین می برد و از خوردن مواد غذایی اضافی جلوگیری می کند.

استفاده از ارده در دوران رژیم لاغری، مانع از مشکلات گوارشی و یبوست می شود.

یکی دیگر از راهکارهای کاهش وزن ، بهبود عملکرد دستگاه گوارش در بدن است و برای این منظور نیاز است فیبر مورد نیاز بدن تامین شود. بنابراین باید از موادغذایی نظیر میوه، سبزیجات، ارده، کنجد و ... استفاده شود.

چربی موجود در ارده برای بدن مفید و ضروری است

همانطور که اشاره شد یک قاشق غذاخوری ارده شامل 8 گرم چربی می باشد بنابراین با این وجود شاید باخود فکر کنید که این چربی مضر بوده و باعث چاقی می شود ولی این تصوری اشتباه است. بهتر است بدانید که چربی ها به دو گروه مفید و مضر تقسیم می شوند.

چربی های مضر در بدن به چربی خون تبدیل می گردند و همین امر باعث بروز چاقی، سرطان، مشکلات قلبی، سکته قلبی و مغزی می شود. بنابراین شما باید از غذاهایی که منجربه حذف چربی های مضر می شود استفاده نمایید. تا با این کار چربی های مفید جهت انجام فعالیت های سوخت و ساز جایگزین آنها شوند.

چربی های مفید در مواد غذایی نظیر روغن کنجد، روغن زیتون، روغن کانولا، حلواارده، ماهی، میگو، کنجد و ارده یافت می شوند. درواقع موادهای غذایی که از امگا3 و امگا6 برخوردار هستند برای سلامت بدن مفید و ضروری هستند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، به‌میزان یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورند، با این کار اشتها کم شده و غذای کمتری خواهند خورد. مصرف ارده به ویژه در وعده صبحانه میل به پرخوری و ریزه‌خواری را در طول روز کاهش می‌دهد.

کدخبر: 912400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟