تاثیر اسفناج و ماست بر لاغری

ماست از لبنیات پرخاصیت است. همچنین اسفناج از سبزیجات تامین کننده آهن خون است. در ایام عید نوروز و دورهمی ها می توان ترکیب ماست و اسفناج را در کنار غذای اصلی میل کرد.

به گزارش رکنا، ترکیب ماست و اسفناج یکی از انواع بورانی است که با روش‌های گوناگون درست می شود. این روش‌ها بسته به منطقه جغرافیایی و سلیقه افراد یک منطقه متفاوت است. برخی افراد از خوردن این ترکیب خوشمزه لذت می برند به همین دلیل است که مقدار زیادی اسفناج می خرند، پاک می کنند و در یخچال نگه می دارند. این روش اصلا توصیه نمی شود. چرا؟ چون به این شکل بعد از یک یا دو روز خواص اسفناج از بین می رود. پس بهتر است به اندازه یکی دو روز خود اسفناج تهیه کنید.

خواص اسفناج و ماست برای لاغری

اسفناج و ماست را با هم ترکیب کنید و یک مخلوط عالی برای کاهش وزن درست کنید. اگر از آن دسته افراد هستید که نمیخواهید دارو و قرص برای چربی سوزی مصرف کنید، این ترکیب بدون شک به شما کمک خواهد کرد. از خواص اسفناج و ماست برای لاغری می توان به خاصیت سیرکنندگی بدون احساس گرسنگی اشاره کرد.

یعنی شما در طول رژیم لاغری خود احساس گرسنگی نخواهید کرد. با مصرف این بورانی مواد زاید روده شما تخلیه شده و روده کاملا پاکسازی می شود. همچنین شما انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه خود را دریافت خواهید کرد.

خواص ماست و اسفناج در بارداری

اگر می خواهید در طول دوران بارداری ماده غذایی سالم و مغزی مصرف کنید که هم برای شما هم جنین تان مناسب باشد ما به شما اسفناج را معرفی می کنیم. این ماده غذایی باعث جلوگیری از زایمان زودرس می شود. اگر به اندازه کافی اسید فولیک دریافت نکنید احتمال سقط جنین در شما بالا می رود. پس با خوردن اسفناج این احتمال را به حداقل برسانید. همچنین این ماده مغزی باعث تسکین درد و درمان کم خونی می شود. بسیاری از زنان در طول بارداری مبتلا به کم خونی می شوند. دلیل این مشکل این است که جنین برای رشد کردن نیاز به آهن دارد.

 اگر در این دوران اسفناج مصرف کنید، آهن و اسید فولیک کافی برای بدن خود را تامین کرده اید. به وسیله خوردن اسفناج هم کم خونی خود را جبران می کنید و هم باعث می شوید فرزندتان بدون مشکل کمبود وزن به دنیا بیاید. اسفناج از یبوست در دوران بارداری نیز جلوگیری می کند. یبوست در این دوران بسیار شایع است و می تواند عامل بروز بیماری بواسیر باشد. با خوردن اسفناج، به دلیل رساندن مقدار زیادی فیبر به بدن، از بروز این بیماری جلوگیری خواهید کرد.

خواص ماست و اسفناج و سیر

از خواص ماست و اسفناج و سیر می توان به درمان سرماخوردگی، سردرد، شکم درد، احتقان سینوسی، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون پایین، قند خون بالا، مبارزه با خستگی و حفظ سلامتی کبد اشاره کرد. سیر خواص زیادی دارد. ترکیب آن با اسفناج فوق العاده می شود. این ماده غذایی درمان خوبی نیز برای کبد چرب محسوب می شود. اگر با بوی سیر مشکلی ندارید می توانید به اندازه دو حبه سیر رنده کرده یا خوب بکوبید و به ماست و اسفناج خود اضافه کنید تا از خواص آن بهره ببرید.

خواص اسفناج برای لاغری

چاقی همیشه از بین برنده اعتماد به نفس است. چاقی و اضافه وزن عامل بسیاری از بیماری‌ها مثل چربی خون، دیابت و انواع مشکلات قلبی است. می خواهید لاغر شوید؟ اطلاعات تان درباره انواع میوه و سبزیجات را بالا ببرید و سعی کنید از سبزیجات چربی‌سوز بیشتر دز برنامه غذایی خود بگنجانید. یک از این سبزیجات کم هزینه و مناسب اسفناج است. اسفناج یک سبزی ساده و پرخاصیت است. البته این نکته را در خاطر داشته باشید که هیچ کدام از این مواد غذایی قرار نیست برای شما یک شبه معجزه کنند! ولی خب می تواند مکمل خوبی باشد و به لاغری شما کمک کند

لازم است بدانید اگر می خواهید لاغر شوید باید مقدار فراوانی فیبر مصرف کنید. فیبر باعث لاغری شما خواهد شد. این ماده شما را سیر نگه می دارد و روده‌های شما را کاملا پاکسازی می کند. همچنین به مدت طولانی شما را سیر نگه خواهد داشت. نکته بعدی این است که اسفناج حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان، پروتئین و چربی‌های سالم است که این مواد باعث کاهش کلسترول، فشار خون بالا و در نهایت بهبود جریان خون می شوند.

لازم به ذکر است که این سبزی پرخاصیت حاوی ۹۳ تا ۹۵ درصد آب است که باعث تامین آب بدن و پاکسازی کامل آن می شود. در واقع با مصرف این سبزی می توانید به دفع توکسین‌ها از بدن کمک کرده و با فعال کردن متابولیسم به چربی سوزی در بدن خود کمک کنید.

کدخبر: 771091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟