کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی از طریق لینک جعلی در گرگان

به گزارش رکنا از گلستان ؛ سرهنگ دوم سعید تجری رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: اخیراً شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است و خواهان پیگیری موضوع گردید.

سرهنگ تجری افزود : این شهروند در اظهاراتش گفت که پس از اقدام برای دانلود همراه بانک این اتفاق برایش افتاده که درنتیجه آن 450میلیون ریال به‌حساب وی واریز و سپس  500میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت : بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا نشان داد که نصب بدافزار از طریق ارسال لینک‌های جعلی و فایل‌های آلوده  منجر به سرقت اطلاعات و در ادامه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی شده است.

رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد:  درنتیجه سرقت اطلاعات این شهروند، دسترسی غیرمجاز به‌حساب وی و همراه بانکش صورت گرفته و مبالغی از حساب بانکی سایر افراد سرقت و به‌حساب وی واریزشده است.

وی ادامه داد : در این پرونده با  اقدام سریع پلیس فتا و اطلاع دادن به‌موقع شاکی منجر به مسدودی حساب مقصد و عودت وجه به‌حساب شکات گردید.

وی یادآور شد: شهروندان عزیز مراقبت کنند و وارد لینک‌های ناشناخته و غیرمجاز نشوند و فریب تبلیغات دروغین و وسوسه‌برانگیز را نخورند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست : برای دریافت اطلاعات بیشتر، ارتقاء دانش و سواد سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir  مراجعه و برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش نیز می‌توانند با  شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

کرامتی /گلستان 

کدخبر: 967813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟