صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین 20 درصد افزایش یافت

به گزارش رکنا ازقزوین، جواد حق‌لطفی در این باره اظهار کرد: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای آن دسته از بارهایی صادر می‌شود که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این پروانه‌ها مواردی چون سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آنها است.

حق‌لطفی، هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی را ایمنی تردد و حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در قزوین پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک مسئول صدور این مجوز هستند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت الزامات حمل بارهای ترافیکی بدلیل حفظ و حراست از راه‌ها بعنوان سرمایه‌های ملی، تأمین ایمنی لازم در سطح راه‌ها و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال ترافیکی بسیار مهم است که شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان باید توجه ویژه‌ای به رعایت این نکات داشته باشند.

به گفته حق‌لطفی محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان کنترل می‌شوند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل ، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: طی این مدت 36بازدید از روند عبور بارهای ترافیکی از جاده‌های استان قزوین توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک و گشت‌های حمل و نقل استان انجام شده است.

 

منبع:روابط عمومی راهداری قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 950771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟