طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در شهرستان سرعین آغاز شد

به گزارش رکنا از اردبیل، داور داوردان افزود: با اجرای این طرح اقدامات لازم برای تجمیع ۴۲ قطعه به یک قطعه در سطح ۳۷ هکتار و تجمیع پنج قطعه به یک قطعه در سطح ۹ هکتار در بخش سبلان شهرستان سرعین انجام شد.

وی با اشاره به آثار اجرای این طرح در چشم انداز توسعه پایدار و بهبود عملکرد بخش کشاورزی، خرد شدن اراضی کشاورزی را تهدیدی برای امنیت غذایی کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، علاوه بر تجمیع و یکپارچه شدن اراضی کشاورزی متفرقه و پراکنده، امکان استفاده بهینه از منابع آبی، خاکی و مدیریت بهتر منابع طبیعی در شهرستان سرعین فراهم خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین  با اشاره به ضرورت اجرای چنین طرح‌هایی مطابق نظر کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی، اضافه کرد: با توجه به تحولات جمعیتی، افزایش نیاز‌های غذایی و تغییر الگو‌های مصرف در جامعه، لازم است بخش کشاورزی نیز با تغییر و بهبود فرآیند‌ها اقدام به ارتقای سطح تولید و افزایش بهره‌وری کند.

وی  ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد سرعین و نقش آن در تامین نیاز‌های محصولات کشاورزی استان، طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی راهبردی مناسب برای توسعه پایدار در منطقه است.

داوردان با اشاره به استقبال و تعامل مناسب کشاورزان منطقه در پیشبرد این طرح، گفت: طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در شهرستان سرعین از طریق هماهنگی با کشاورزان و ارائه برخی خدمات و مشاوره‌های فنی به آن‌ها در حال اجراست و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط این طرح به نحو احسن در این شهرستان اجرا شود.

شهرستان سرعین  به واسطه داشتن آبگرم‌های متعدد قطب گردشگری استان به شمار می‌رود در عین حال ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان می‌تواند تامین کننده نیاز‌های غذایی گردشگران باشد.

 

کدخبر: 946341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟