تکمیل طرح خط سبز آبرسان صنایع یزد نیازمند اختصاص اعتبار است

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ محمد مهدی جوادیان زاده با بیان اینکه خط سبز آبرسان در دی ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: طرح خط سبز آبرسان صنایع یزد 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون حدود 14 میلیارد تومان برای آن هزینه شده که برای تکمیل این پروژه 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ درصد پساب آب شهر یزد جمع آوری می شود، ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان به منظور تامین آب صنایع از پساب، خط سبز آبرسان را در دست اجرا دارد که عملیات اجرای این طرح شامل احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و اجرای خط لوله به طول ۲۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر است.

وی تصریح کرد: مرحله نخست این طرح  به منظور باز تخصیص آب کیفی و جایگزینی پساب در بخش صنعت انجام می شود و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب تحویل صنایع و معادل آن آب شرب کیفی به بخش شرب و بهداشت اختصاص داده می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: طرح یاد شده از مهمترین طرح های پساب کشور محسوب می شود که پنج شهرک صنعتی استان شامل جهان آباد، حاجی آباد، فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را تحت پوشش قرار می دهد.

جوادیان زاده ابراز کرد: باز تخصیص آب کیفی در اختیار صنایع با پساب منجر به ارتقای تاب آوری و پایداری آب شرب می شود.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: به استناد بند ع قانون بودجه 1402وزارت نیرو مکلف به باز تخصیص آب مصرفی فعالیت‌های صنایع و معادن از طریق جایگزینی با منابع آبی نامتعارف است در این راستا خط سبز آبرسان صنایع از جمله طرح های مصوب سند سازگاری با کم آبی و تعدیل مشکلات کم آبی استان یزد بوده که برای مدیریت مصرف آب شرب و صنعت به تصویب رسیده است.

یزد/ سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 941311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟