حیات وحش شیرکوه سرشماری شد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ شمسایی گفت: سرشماری علفخواران وحشی پناهگاه حیات وحش شیرکوه با اولویت گونه‌های کل، بز، قوچ و میش اجرا شد.

او ادامه داد: سرشماری حیات وحش یکی از اقدامات اجرایی و مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست است که با روش مشاهده مستقیم صورت می‌گیرد؛ به این صورت که افراد در گروه‌های دو و سه نفره گروه بندی شده و همزمان نسبت به طی مسیر تعیین شده و شمارش حیات وحش مشاهده شده و ثبت در فرم‌های مخصوص، اقدام می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تفت اظهار داشت: در واقع منطقه تحت مدیریت، در زمان کوتاهی توسط گروه‌های زیادی تحت پایش قرار می‌گیرد و علاوه بر تعیین تعداد حیات وحش، مسائلی، چون سلامت حیوان، مرگ و میر و بیماری‌های همه گیر، شکار غیرمجاز مورد پایش قرار می‌گیرد و با تحلیل فرم‌های سرشماری می‌توان به رشد یا کاهش جمعیت حیات وحش و دلایل آن پی برد.
 
شمسایی ادامه داد: خشکسالی، مهاجرت حیات وحش، بیماری، ازدیاد جمعیت گوشتخواران، شکار غیر مجاز از جمله عوامل تاثیر گذار در جمعیت حیات وحش یک منطقه به شمار می‌رود.
 
محیط بانان با همراهی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست، دوستداران طبیعت و انجمن‌های زیست محیطی اقدام به سرشماری این منطقه کردند.

یزد/سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 940391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟