نظام اقتصادی در موقوفات تدوین شده است

به گزارش رکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام ستوده در همایش وقف در اردبیل، اظهار داشت: هفت هزار موقوفه و رقبه در استان اردبیل به ثبت رسیده که در حوزه‌های مختلف شاهد بهره‌برداری بهینه و درست از این موقوفات و رقبات هستیم.

وی تصریح کرد: با تدوین نظام اقتصادی و بهره‌برداری ارزشمند از این سرمایه‌های وقفی تلاش ما بر این است تا زمینه اشتغال و کارآفرینی برای گروه‌های مختلف را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در حال حاضر عمده موقوفات استان به غیر از چند مورد که هنوز تعیین تکلیف نشده، به مرحله بهره‌برداری اقتصادی و ارزش افزوده رسیده و تلاش بر این است تا این چرخه به نفع تحول اقتصادی استان حرکتی ارزشمند داشته باشد.

ستوده افزود: ترویج سنت حسنه وقف در حقیقت کمک به گسترش فرهنگ غنی است که می‌تواند ثمره و نتیجه مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار احیاگری موقوفات، در بحث بهره‌برداری معنوی و ارزشی از امامزاده‌ها نیز اقدامات خوبی در سطح استان آغاز شده و شاهد افتتاح ۶۲ واحد در اردبیل و بیش از ۱۱۰ واحد در خلخال در قالب موقوفات، رقبات و احیای امامزاده‌ها هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: کنار این فعالیت‌ها، اداره کل اوقاف در مسابقات قرآن که به شکل سراسری برگزار می‌شود، در مرحله استانی مشارکت یک‌هزار و ۲۵۰ نفر را شاهد بودیم که رقابت خود را انجام داده و این استان در مراحل مختلف توانسته امتیاز بیشتری را در سطح کشور به دست آورد.

ستوده بیان کرد: ۱۵ نفر در عرصه مسابقات قرآنی به عنوان چهره‌های برتر به کشور معرفی شدند که امیدواریم با یک رقابت مناسب شاهد درخشش آن‌ها بود.

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تلاش می‌کند تا در حوزه‌های مختلف برنامه‌های تدوین شده را اجرایی و عملیاتی کند که در این زمینه از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری تعیین شده نیز جلوتر هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با گرامیداشت هفته وقف از ۱۶ تا ۲۳ ربیع الاول تصریح کرد: در راستای گسترش امر وقف تبلیغات و اطلاع‌رسانی به شکل وسیع و گسترده در حال انجام است تا شاهد مشارکت آحاد مردم در توسعه برنامه‌ها در این راستا و احیای وقف به عنوان چشمه جاری باشیم.

 

کدخبر: 934548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟