خدمات رسانی۶۰ موکب از کهگیلویه و بویراحمد به زائرین اربعین

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سید حسن حکمتیان راز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ۲۲۰ هزار متر مربع از ساخت صحن حضرت زهرا و صحن حضرت زینب که در حال بازسازی است   در کنار سازمان بازسازی عتبات عالیات کشور در بحث ضریح ها،گل دسته ها، مقاوم سازی و.. نقش بسزایی داشته است.

حکمتیان راز با اشاره به ساخت درب باب المهدی امامین عسکرین(ع) افزود: اولین پروژه در حال ساخت و آماده‌سازی در استان است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت تکمیل طی مراسمی به کشور عراق  منتقل می شود.

وی بیان کرد: موکب‌های استان از ۴۰ به۶۰ مورد ارتقاء یافته و در هر موکب از ۳۰ تا ۷۰ نفر در کنار سایر موکب‌ها در کشور ایران و عراق به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

حکمتیان راز گفت: ۹ موکب از استان در مرز شلمچه به نام‌های شهدای کارگر، مدافع حرم، نورالزهرا، باب الحواحج، موعود و… خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زائرین استان‌های شرقی و کشورهای افغانستان و پاکستان مسیرشان از کهگیلویه و بویراحمد و شهر گچساران می‌گذرد، تصریح کرد: ۳ موکب در باشت و ۱۲ موکب در گچساران نیز خدمات‌رسانی به زائرین را انجام می‌دهند.

رئیس بازسازی عتبات عالیات استان در ادامه گفت: ۶ موکب در شهرستان بویراحمد، موکب در شهرستان کهگیلویه، ۱ موکب در لیکک و ۱ موکب در مارگون به زائرین اربعین نیز خدمات ارایه می‌دهند.

حکمتیان راز با بیان اینکه کل ظرفیت‌های موکب‌ها مردمی است و دولت کار تسهیل‌گری را انجام می‌دهد، افزود: از ۲۴ موکب که در کشور عراق در حال خدمات‌رسانی هستند، تاکنون ۳ هزارو ۳۲۰صبحانه، ۵۸ هزارو ۱۰۰ شام، ۵۳ هزارو ۷۰۰، میان وعده ۱۷۰ هزارو ۵۶۰، اسکان بانوان ۱۸ هزارو ۱۰۰، اسکان آقایان ۳۵ هزارو ۳۵۰ نفر خدمت‌رسانی شده است.

وی بیان کرد: ۶۰ خودرو سنگین و تعدادی نیمه سنگین شامل ملزومات و کمک‌های مردمی توسط استان تهیه و از مرز خارج شده است.

حکمتیان راز در ادامه ابراز کرد: از ظرفیت نهادها و سازمان‌ها در استان استفاده کردیم و تمام خادم‌ها را جهت کمک به زائرین انتقال دادیم.

 وی گفت: کمیته‌های مختلف از جمله امنیتی، فرهنگی، تغذیه، سلامت، حمل و نقل و… با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به زائرین کمک می‌کنند که مشکلی نداشته باشند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 924435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟