ایجاد دو کمپ اقامتی در آزاده راه‌های خرم‌آباد- اراک و خرم زال

به گزارش رکنا از لرستان ؛ احمد رضا دالوند صبح امروز در جلسه شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه که با حضور رییس سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی امسال زودتر شروع می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از ۴ یا ۵ فروردین شروع می‌شود، پیش‌بینی ما آغاز سفرها از ۲۰ اسفند ماه است.

وی افزود: بنابراین نیاز است تدابیری اندیشیده شود تا با ورود مسافران به استان با مشکلی مواجه نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر، خاطرنشان کرد: هدف مهم ستاد خدمات سفر در استان جلوگیری از تصادفات در سطح جاده‌ها است.

دالوند بیان کرد: با توجه به افزایش ترددها اگر در جاده‌ها کنترل لازم را نداشته باشیم ممکن است حوادث جبران ناپذیری ایجاد شود.

وی در ادامه بر رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: ظرف یکسال گذشته اقدامات خوبی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز انجام شده است، با توجه به اعتبارات تخصیص داده شد به دستگاه‌های متولی رفع نقاط حادثه خیز را در دستور کار داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته در ایام نوروز دستگاه‌های اجرایی خودروهای خود را در اختیار پلیس راهور قرار دارند، گفت: امسال نیز انتظار داریم با توجه به گستردگی جاده‌های استان و در راستای کاهش تصادفات دستگاه‌ها خودروهای خود را در اختیار پلیس راهور قرار دهند تا به عنوان گشت نامحسوس در جاده‌ها تردد داشته باشند.

دالوند بیان کرد: موضوع دیگر هماهنگی دستگاه‌ها در ایجاد کمپ‌ها در ورودی و خروجی شهرها است، ابلاغ لازم در این خصوص محوریت شهرداری‌ها انجام شده است.

وی همچنین بر نظارت سازمان صمت بر اماکن اقامتی و صنوف در ایام نوروز و انعکاس گزارش‌های روزانه تاکید کرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان در پایان صحبت‌های خود بر ایجاد دو کمپ در آزاده راه خرم‌آباد- اراک و خرم زال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد با کمک امور عشایری، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راه ایجاد دو کمپ را در آزاده راه خرم‌آباد-بروجرد و خرم زال را در دستور کار داریم، اتفاقی که می‌تواند در کاهش تصادفات کمک قابل توجهی داشته باشد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 874021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟