بوروکراسی اداری زنان شاغل را از بارداری منع می کند/ زنگ خطر پیری جمعیت به صدا درآمده است

به گزارش رکنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد خانواده و جمعیت گیلان با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد: خانواده را می‌توان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی از ابتدای تاریخ تاکنون دانست که بنیان شکل‌گیری جوامع پیشرفته و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ‌ها و تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر جامعه ای محسوب می شود، توجه به امر فرزندآوری را امری مهم خواند و گفت: متاسفانه رشد جمعیت در کشور روند نزولی دارد که این امر آینده کشور را با مخاطرات مهمی از جمله پیری جمعیت ، کمبود نیروی انسانی کارآمد و نیز شکاف بین نسلی مواجه می کند.

 استاندار گیلان بازشناسی ساختارهای آسیب‌ زای نهاد خانواده را از موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه همه دستگاه های متولی و نیز پژوهشگران و فعالان حوزه اجتماعی قرار گیرد.

 وی افزود: تغییر سبک زندگی ، کم توجهی به آموزه های دینی ، ترس از مشکلات اقتصادی و نیز الگوپذیری از فرهنگ بیگانه از دلایل اصلی جوانان به ازدواج و فرزندآوری است که این مساله خود نشان دهنده کم کاری دستگاه های متولی در امر جوانی و جمعیت از تربیت تا اشتغال و امنیت اجتماعی است.

عباسی توطئه دشمنان را تجاوز به حریم امن خانواده ایرانی دانست و افزود: جمعیت و خانواده در سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب مورد توجه بوده و دولت سیزدهم نیز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با جدیت دنبال می کند.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 834620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟