نظارت‌های جهادکشاورزی بر بازار استان مرکزی افزایش یافت

به گزارش رکنا از اراک،علی صفری در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: حدود ششصد تن برنج وارداتی در شهرها و نقاط مختلف استان مرکزی درحال توزیع شدن است که خوشبختانه شاهد مشکلی در این خصوص و تامین این کالای اساسی نیستیم.

وی افزود: تمام تلاش ما برای حل مشکلات و تنظیم بازار است به طوری که مجموع زنجیره تولید و توزیع محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده که اقدام موثری در جهت تنظیم بازار است.

صفری تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف تولیدی و کشاورزی دارد به طوری که این استان در تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور هیچ مشکلی ندارد و در صورت استفاده از همه ظرفیت‌ها، تولیدات استان از حجم تولید فعلی بیشتر خواهد بود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به وضعیت مرغداران در استان مرکزی گفت: از آغاز دی تا به امروز 1.9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که تا پایان دی‌ماه به 2.5 میلیون قطعه خواهد رسید که در صورت تداوم این شرایط در دو ماه پایانی سال، در بازار شب عید و ماه مبارک رمضان مشکلی وجود نخواهد داشت.

صفری بیان کرد: با توجه به اینکه مرغداران از نهاده‌های دولتی استفاده می‌کنند، مرغ با قیمت مصوب 31 هزار تومان عرضه می‌شود اما اکنون این محصول با بهای کمتری در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، همچنین به لحاظ اینکه دامداران در تولید گوشت قرمز، کمتر از 40 درصد نهاده دولتی دریافت می‌کنند، قیمت مصوب ندارد اما در فرآیند تولید و توزیع آن مشکلی در استان مرکزی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 762761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟