روند ابتلاء به کرونا در استان مرکزی نزولی است

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،علی علی محمدی گفت: بر اساس فازبندی کمیته‌های امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور محدودیت‌های هوشمند از ۲۱ آذرماه شروع می‌شود که البته مقدمات اجرای آن از ۱۵ این ماه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۵ مرحله انجام می‌شود، افزود: اجرای فاز اول طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی برای کارکنان و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق این طرح، کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرای و حتی بخش‌های خصوصی و نیمه خصوصی نیز ملزم به ارائه کارت تزریق هر دو نوبت واکسن کرونای خود هستند که در غیر این صورت با آنان طبق مقررات برخورد خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت عدم تزریق می‌بایست تست منفی pcr خود را هر ۱۵ روز یکبار به کارگزینی اداره مربوطه خود ارائه دهند.

وی یادآور شد: اداره توسعه منابع و مدیریت نیروی انسانی استانداری در کنار حراست‌ها و واحدهای کارگزینی هر اداره و شرکتی، مسئول نظارت و پیگیری جدی اجرای این طرح می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، در ادامه خاطرنشان کرد: رسیدن به شرایط خوب و با ثبات فعلی، مرهون تلاش کادر بهداشت و درمان و تأثیر واکسیناسیون است و ادامه این شرایط می‌تواند شرایط را بهتر و بهتر کند.

علی محمدی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح (محدودیت هوشمند)، واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، به شرایط به مراتب بهتر نسبت به هفته‌ها و ماه‌های قبل برسیم و برای تداوم آن تلاش کنیم.

وی در پایان از کارمندانی که همچنان یک یا هر دو دز واکسن کرونای خود را تزریق نکرده‌اند، خواست هر چه سریع‌تر اقدام به تزریق واکسن کنند.

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 752443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟