کردستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ دکتر بهروز اخوان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستانهای سنندج، دیواندره و  بانه در وضعیت نارنجی و مریوان، سقز، دهگلان، کامیاران، سروآباد، بیجار و قروه هم در وضعیت زرد هستند.

وی با مطلوب خواندن روند واکسیناسیون در استان گفت: ۷۳ درصد جمعیت دُز اول و بیش از ۵۰ درصد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: واکسیناسیون علیه کرونا تا رسیدن به ایمنی جمعی در حال انجام است و بیشتر گروه‌های هدف را هم در برگرفته است.

دکتر اخوان افزود: تزریق نوبت سوم یا دوز یادآور در استان برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص در حال انجام است و ۵۸۳ نفر تاکنون این نوبت را دریافت کرده اند.

 وی  به روند کاهشی شمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ممکن است بازهم شاهد موجهایی از کرونا باشیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند و در هیچ مهمانی شرکت نکنند.

در شبانه روز منتهی به ظهر روز شنبه ۲۹ آبان،  ۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و چهار بیمار جان باختند.

در حال حاضر ۳۶۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۶ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند. کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک هزار و ۸۶۹ قربانی داشته است.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 742702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟