نانوایی های قزوین و جریمه 60 میلیارد ریالی

جمشید خدایاری ضمن بیان این مطلب افزود: این میزان جریمه برای نانوایی ها قزوینی در شناسایی ۶۱۵ واحد نانوایی متخلف صورت گرفت که پرونده آنها برای سپری کردن مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۶۲۸ واحد نانوایی در سطح استان قزوین، تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری از نانوایی‌های استان قزوین ۱۱ هزار و ۳۳۳ مورد بازرسی و نظارت صورت گرفته که کاری مشترک با بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی بوده است.

خدایاری، بیشترین تخلفات ثبت شده در حوزه نانوایی‌های استان قزوین را کم فروشی،‌ تعطیلی خودسرانه، توزیع خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی عنوان کرد.

به گفته این مسوول، ‌با اجرای هوشمندسازی آرد و نان بخش اعظمی از تخلفات حوزه نانوایی‌ها کاهش پیدا کرده و تمامی تخلفات این صنف با کمک دستگاه های کارتخوان هوشمند تحت رصد روزمره قرار می گیرد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سالانه به طور متوسط هر واحد نانوایی بین ۶ تا هفت مرتبه از سوی بازرسان سازمان جهاد کشاورزی نظارت و ارزیابی می‌شود.

خدایاری یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 933774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟