حبوبات گران می شود ؟

به گزارش اقتصادی رکنا، قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در خصوص وضعیت بازار عمده فروشان حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر بازار عمده فروشان حبوبات تهران از لحاظ موجودی انبار‌ها تامین است، اما ممکن است در اواسط پاییز با کمبود مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد حبوبات مصرفی در داخل کشور وارداتی است به طوری که ما از کشور‌های اتیوپی و استرالیا نخود، عدس از کانادا و انواع لوبیا از قزاقستان، ازبکستان و چین واردات حبوبات انجام می‌دهیم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به دلیل افزایش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

وی گفت: همچنین سودجویی برخی واردکنندگان نیز این روز‌ها تا حدودی بر افزایش قیمت‌ ها دامن زده است.

حسنی ادامه داد: هر ساله به دلایل مختلف مصرف حبوبات در اواسط پاییز افزایش پیدا می‌کند و واردکنندگان حبوبات حجمی از محصولات وارداتی خود را در انبار‌ها دپو کرده اند تا در آن زمان به بازار عرضه کنند چراکه احتمال کمبود و افزایش مجدد قیمت در پاییز وجود دارد.

وی تصریح کرد: از دولت و وزارت صمت خواستار این هستیم که واردات حبوبات را افزایش دهند که هم در آبان ماه دچار کمبود نشویم و هم قیمت‌ها تا حدودی کنترل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 716480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟