شهروند آزاری با بوی تعفن سایت پسماند اصفهان / طرح های شهرداری هنوز بی نتیجه مانده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دو سالی می شود که خبرگزاری رکنا درباره سایت پسماند اصفهان و بوی تعفن و شیرابه هایی که از آن روان است گزارش میدانی تهیه کرده است. حال پس از این مدت طولانی، شهروندان همچنان تاکید می کنند که این سایت پسماند که در حاشیه آرامستان باغ رضوان قرار گرفته، تغییری نکرده است.

یکی از شهروندان به خبرنگار رکنا می گوید: هر زمان که می خواهیم به آرامستان برویم تا زیارت اهل قبور داشته باشیم، بوی بد این سایت پسماند، ما را به شدت آرزده خاطر می کند. بویی که در شان مردمی نیست که به شهرداری هرگونه عوارضی را پرداخت می کند ولی در نهایت این وضعیت نصیبش می شود.

برای پیگیری این موضوع، با حامد شریفی، معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به گفت و گو نشستیم. او با اشاره به اینکه سایت پسماند دفن پسماند ساختمانی در نزدیکی آرامستان باغ رضوان وجود دارد و اگر بوی بدی به مشام می رسد مربوط به پسماند وارد شده به کارخانه مدیریت و تبدیل پسماند تر به کمپوست است، گفت: این کارخانه، رو به روی سایت پسماند قرار گرفته است. معمولا مواقعی که بارندگی داریم، آب باران آنجا جاری می شود و روان آب جاری می شود که مردم تصور می کنند شیرابه است که این درست نیست. 

شریفی در ادامه در خصوص برنامه های شهرداری در راستای مدیریت مدرن تر پسماند در کلانشهر اصفهان گفت: طرح هاضم، مبتنی بر تکنولوژی پیشرفته روز دنیاست که کل پسماند شهر اصفهان، به صورت بی هوازی و در دستگاه های مخصوصی، به کود تبدیل می شوند. در این شرایط، دیگر هیچ گونه بو و آلودگی نخواهندداشت. علاوه بر آن، کیفیت کودی که از این فرایند به دست می آید، بسیار بالاتر از مدل قدیمی است. همچنین از پسماند تر در این فرایند می توان انرژی تولید کرد. 

وی تاکید کرد: همچنین شهرداری اصفهان، طرح (RDF) را نیز پیگیری می کند که مربوط به تولید سوخت حاصل از زباله است. از این سوخت می توان برای کارخانه ها، به ویژه کارخانه های سیمان استفاده کرد. توافقات اولیه این طرح انجام شده و در حال پیگیری برای رقم خوردن این اتفاق مهم هستیم.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در پایان گفت: از سویی دیگر، در موضوع نخاله های ساختمانی هم قراردادی با یک شرکت سرمایه گذار منعقد شده است تا بازیافت پسماند ساختمانی در آن ناحیه مستقر شود؛ لذا دیگر نیازی به دفن این نوع از پسماند نخواهیم داشت. همچنین در حال پیگیری و برنامه ریزی برای استفاده از دستگاه زباله سوز نیز هستیم. امیدواریم به زودی، شهروندان نتایج این طرح ها را لمس کنند.

کدخبر: 993438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟