مونسان: تنوع گردشگری در ایران این روزها بسیار زیاد شده است/ رقابت فاصله دار ساخت هتل 5 ستاره مدرن در ایران نسبت به کشورهای همسایه/ زیر ساخت های گردشگری همچنان مشکل دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی اصغر مونسان ، وزیر سابق میراث فرهنگی در گفت و گو با رکنا در خصوص ارزیابی وضعیت فعلی حوزه میراث فرهنگی و میزان موفقیت وزارتخانه تازه تاسیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ایران گفت: وزارت میراث فرهنگی، در این مدت، اقدامات بسیار خوبی در حوزه جذب گردشگر انجام داده است؛ ولی می دانید که رونق یا عدم رونق حوزه گردشگری، تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی است. با این وجود، تنوع گردشگری در ایران این روزها بسیار زیاد شده است.

مونسان: بوم گردی و طبیعت گردی رشد خوبی داشته است

وی تاکید کرد: می دانیم که در کشور، محدودیت سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی داریم. از سویی دیگر به دلیل حضور در میدان رقابت با کشورهای همسایه هستیم؛ لذا می بایست روی ظرفیت هایی که کشور دارد سرمایه گذاری کنیم و در این مدت نیز وزارت میراث فرهنگی به خوبی در این زمینه گام برداشته است. برای مثال، روی بوم گردی و طبیعت گردی تمرکز خوبی وجود داشته است. شاید اگر برای ساخت هتل های پنج ستاره مدرن با کشورهای همسایه وارد رقابت می شدیم، فاصله زیادی را با آنها احساس می کردیم؛ ولی استفاده درست از ظرفیت های کشور خودمان، توانست به خوبی در این زمینه به ما کمک کند.

در تامین زیر ساخت های گردشگری همچنان مشکل داریم

مونسان همچنین با اشاره به اینکه گردشگری یک موضوع فرابخشی است و لازم است بخش های مختلف کنار هم قرار بگیرند تا این حوزه قوت بگیرد، گفت: هنوز در تامین برخی زیرساخت ها مشکل داریم و می بایست باید فعالیت های بیشتر و جدی تری انجام شود. از جمله این موارد می توان به حوزه حمل و نقل در همه سطوح (زمینی، هوایی و دریایی) اشاره کرد. در راستای کمک به بهبود این موضوع، در گذشته، 10 شرکت ویژه حمل و نقل گردشگری در کشور ایجاد کردیم.

وزیر سابق میراث فرهنگی در پایان گفت: با وجود اینکه برای حضور گردشگران خارجی به واسطه برخی موضوعات محیطی، محدودیت ایجاد شده است؛ اما رونق طبیعت گردی همچنان جریان دارد. درست است که تا نقطه مطلوب فاصله داریم و برخی زیرساخت ها باید تامین و تکمیل شود ولی الان با همه محدودیت ها، حضور گردشگر در ایران نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته است. علت این مهم آن است که پای جوانان و تحصیل کرده ها به این حوزه باز شده است و آنها استانداردهای جهانی را به خوبی می شناسند، ابتکار عمل دارند و این جاذبه را برای رونق گردشگری کشور حفظ کرده اند. 

کدخبر: 986367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟