از خودت به من بگو / یک سوال حساس در مصاحبه های استخدامی

به گزارش خبرنگار رکنا، مدیر عامل یک شرکت بزرگ در مورد بهترین پاسخی که در مصاحبه های شغلی از فردی شنیده بود اینگونه گفت. رزومه اش ارسال شده بود. بعد از بررسی سوابق و تخصص های حرفه، از او درخواست کردیم برای مصاحبه کاری حضور پیدا کند.

وقتی مقابلم نشست از او پرسیدم از خودت بگو و او اینگونه شروع کرد:

"من از بلندترین کوه های هر قاره، از جمله اورست، صعود کرده ام.

" شاید این پاسخ عجیب ترین پاسخی در مورد اینکه در مورد خودت بگو در یک مصاحبه کاری باشد ولی او خود را برای حضور در شرکت ثابت کرد . زیرا به من اثبات کرد  فراتر نگاه می کند. فردی ماجراجو، کنجکاو، هدف گرا و منظم است. مهمتر از آن، واضح بود که او توانایی به کارگیری درس های آموخته شده از تجربیات گذشته را در چالش های جدید دارد.

اما این همه ماجرا نیست. وقتی از او در مورد اینکه اولین فکری که بعد از رسیدن به قله اورست در ذهنش گذشت پرسیدم درباره این که چگونه کاری را انجام داده که حتی نمی‌توانیم در مورد آن فکر کنیم، اظهار نظر فلسفی نکرد. درعوض، خندید و گفت: " فکر کردم،چطور می خواهم پایین بیایم؟"

این توانایی او را در تعامل با دیگران با شوخ طبعی و فروتنی نشان داد. همان موقع دانستم که او یک فرد بسیار ماهر است که هر کسی می‌خواهد در تیم کاری اش او را داشته باشد.

وقتی رزومه کاری شما بررسی شده است و در مصاحبه کاری قرار دارید و از شما سوال می شود "از خودت بگو" نیازی نیست که یک کوهنورد در سطح جهانی باشید یا تمام پروژه های کاری را که در آن شرکت داشته اند به نمایش بگذارند.  "درباره خودت به من بگو" دعوتی است از شما برای به اشتراک گذاشتن یک حکایت بسیار کوتاه یا برخی اطلاعات شخصی مختصر که به مصاحبه کننده اجازه می دهد چیزی در مورد زندگی شما در خارج از محل کار بداند است. 

شرکت هایی که اینگونه کارمندان خود را انتخاب می کنند به حتم دورنمایی گسترده برای پیشرفت دارند و قصد دارند انتخابی بلند مدت برای استخدام یک نیرو داشته باشند. از خودت بگو یعنی خودت را به تیم ما معرفی کن تا بدانیم همسفر خوبی برای ادامه راه برای هم هستیم یا نه و آیا می توانیم تعامل کاری مناسبی با هم داشته باشیم . پاسخ این سوال هر چقدر با صداقت بیشتری باشد به حتم برای هر دو طرف ادامه راه طولانی تری را رقم خواهد زد .

 

 

کدخبر: 800611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟