دستگاه ویروس کش را در مدارس، دانشگاه ها و حمل و نقل عمومی نصب کنید + فیلم
حجم ویدیو: 25.02M | مدت زمان ویدیو: 00:03:26

دستگاه ویروس کش یک دستگاه کاربردی برای از بین بردن ویروس کروناست. دستگاه ویروس کش می تواند کرونا و ویروس های مشابه دیگر از جمله آنفلوآنزا را از محیط های بسته پاک کند. دستگاه ویروس کش، کرونا را تا حد تقریبا کاملی از سطوح و هوای محیط های بسته پاک کند. یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته است نمونه مناسبی از دستگاه ویروس کش تولید کند. دستگاه ویروس کش تولیدشده در ایران توانسته است تاییدیه های مختلفی را از نهادهای علمی داخلی و بین المللی دریافت کند.

استفاده از ویروس کش؛ راهکاری مناسب برای کاهش سرایت کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر دورکاری ادارات لغو شده و مدارس مقطع متوسطه دوم نیز با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی شده است. همچنین براساس برنامه های این ستاد، رفته رفته قرار است دانشگاه ها و تمام مقاطع تحصیلی مدارس بازگشایی شوند و سالن های همایش و تالارهای پذیرایی نیز کم کم مشغول از سر گیری برگزاری مراسم گوناگون هستند.

تمام این مسائل می تواند میزان تجمعات افراد در محیط های مختلف را در روزهای آتی افزایش دهد و این در حالی است که هنوز کرونا از دل جامعه رخت برنبسته و با وجود این که واکسیناسیون عمومی گسترده تا حدی جامعه را در برابر این ویروس مصون کرده، اما هنوز هم شاهد فوت روزانه بیش از صد نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا هستیم و احتمال ابتلای سایر هموطنان به این بیماری نیز بالاست.

بر این اساس با توجه به این که اولا رعایت پروتکل های بهداشتی برای طولانی مدت در محیط های بسته دشوار است و ثانیا رعایت تمام پروتکل ها حتی با وجود تزریق واکسن کرونا نیز نمی تواند افراد را به طور صد در صد از ابتلا به کووید-19 مصون نگه دارد، بنابراین بهتر است که تمام تجمعات در محیط هایی برگزار شود که تا حد امکان از کرونا پاک باشند.

در چنین شرایطی یکی از مهمترین راهکارهایی که می تواند محیط های بسته را از کرونا پاک نماید و خیال مردم بخصوص خانواده های دانش آموزان و دانشجویان را از حضور آنها در تجمعات راحت کند، بهره گرفتن از دستگاهی است که با استفاده از فناوری های روز تصفیه هوا، ویروس کرونا را تا حد بسیار بالایی در محیط های بسته از بین می برد.

در این میان نمونه ایرانی «دستگاه ضد کرونا» که کووید-19 و بسیاری از ویروس های دیگر را با استفاده از فناوری پلاسمای اکسیژن از روی سطوح و هوای بسیاری از محیط های بسته پاک می کند، می تواند راهکار مناسبی برای تصفیه محیط های بسته از کرونا باشد؛ چراکه این دستگاه نه تنها انواع جهش های ویروس کرونا، بلکه ویروس های مشابه دیگری از جمله آنفلوآنزا را نیز تا حد تقریبا کاملی از هوا و سطوح محیط های بسته پاک می کند.

بنابراین تمام شرکت ها، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، شرکت ها، وسایل حمل و نقل عمومی و بخصوص بیمارستان ها می توانند برای این که کرونا را از محیط های خود پاک کنند، از «دستگاه ضد کرونا» استفاده کنند. دستگاهی که در چهار مدل مختلف برای استفاده در محیط های بسته با ابعاد گوناگون تولید شده است و قابلیت استفاده در تمام محیط های بسته کوچک و بزرگ حتی سالن های همایش وسیع را نیز دارد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که دستگاه ضد کرونای ایرانی نه تنها تاییدیه های معتبر زیادی را از نهادهای علمی داخلی و بین المللی دریافت کرده، بلکه در ماه های اخیر مورد استفاده برخی بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان مسیح دانشوری نیز قرار گرفته است و پرفسور علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم توانایی این دستگاه برای از بین بردن ویروس کرونا در محیط های بسته را تایید کرده است.

پاک کنندگی بیش از 99 درصدی کرونا توسط دستگاه ویروس کش

نمونه ایرانی «دستگاه ضد کرونا» توسط شرکت «راهبران توسعه پارسی گیل» که یک شرکت دانش بنیان ایرانی است، ساخته شده است؛ شرکتی که مقدار سرمایه و تعداد پرسنل آن بسیار محدود است و به صورت خودجوش توسط جوانان ایرانی در شهرستان رودسر استان گیلان شکل گرفته و رفته رفته با فروش این دستگاه توانسته است فعالیت خود را گسترش دهد و به تولید انبوه دستگاه ضد کرونا دست پیدا کند.  

عباس رنجی

عباس رنجی، مدیرعامل شرکت پارسی گیل درباره نحوه عملکرد دستگاه ضد کرونا به خبرنگار رکنا توضیح داد: محصولی که ما تولید کرده ایم، یک دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا و سطوح است که با تکنولوژی پلاسمای اکسیژن و تیغه های نانوتیتانیوم وارد بازار شده است. این دستگاه قابلیت ضد عفونی کردن هوا و سطوح را دارد و براساس تاییدیه ای که آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای این دستگاه صادر کرده است، دستگاه ما می تواند کرونا را تا 99.9 درصد در هوا و تا 99 درصد در سطوح از بین ببرد.

این کارآفرین با اشاره به تاییدیه های علمی بین المللی دستگاه ضد کرونا گفت: مهمترین آزمایشگاه بین المللی که دستگاه ضد کرونای شرکت پارسی گیل را تایید کرده است، آزمایشگاه اکرتیته بریتانیا است که مورد قبول تمام جامعه علمی جهان قرار دارد و به عنوان مهمترین آزمایشگاه ویروس شناسی دنیا شناخته می شود.

این محقق ایرانی ادامه داد: آزمایشگاه اکرتیته بریتانیا تایید کرده است که دستگاه ضد کرونای ایرانی می تواند ویروس های کرونا و آنفلوآنزا را تا حد 99 درصد از هوا و 96 درصد از سطوح محیط های بسته پاک کند. همچنین این آزمایشگاه، دستگاه ضد کرونا را درباره عدم تولید آلاینده ازن تایید کرده است. ضمن این که آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاک کنندگی دستگاه ما را برای ویروس کرونا تایید کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران هم تاثیر دستگاه ضد کرونا برای از بین انواع ویروس ها و باکتری ها تایید کرده است. ضمن این که پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز عدم تولید آلاینده ازن توسط این دستگاه را تایید کرده است. همچنین دستگاه ضد کرونا توانسته است انواع و اقسام تاییدیه های داخلی و بین المللی برای از بین بردن کرونا، آنفلوآنزا و سایر ویروس ها را به همراه بخش زیادی قارچ ها و باکتری ها دریافت کند.

از بین بردن کرونا با استفاده از یون های منفی اکسیژن

رنجی درباره نحوه عملکرد دستگاه ضد کرونا توضیح داد: ما در این دستگاه از تولید پلاسمای اکسیژن جهت ضد عفونی کردن هوا و محیط استفاده می کنیم، به نحوی که وقتی دستگاه روشن می شود، هوای تمام محیط های بسته به سمت تیغه پلاسمای موجود در دستگاه کشیده می شود و یون منفی اکسیژن می تواند تقریبا همه ویروس های موجود در هوا و محیط را از بین ببرد.

این کارآفرین درباره تفاوت دستگاه ضد کرونا با سایر دستگاه های تصفیه کننده هوا اظهار داشت: بسیاری از دستگاه های تصفیه کننده هوا قابلیت از بین بردن ویروس ها را ندارند، اما دستگاه ما نه تنها به طور تقریبا کامل کرونا و سایر ویروس های مشابه را از بین می برد، بلکه آلاینده ازن نیز در آن تولید نمی شود و تاییدیه این مساله توسط مراجع علمی مختلف به اثبات رسیده است.

این محقق ایرانی ادامه داد: دستگاه ما مولکول اکسیژن را از هوا می گیرد و به یون منفی اکسیژن تبدیل می کند و این مساله نه تنها موجب کاهش اکسیژن موجود در هوا نمی شود، بلکه هوا را هم تمیزتر می کند و تنفس را برای تمام افراد راحت تر می کند. در واقع، دستگاه ضد کرونا دقیقا مانند رعد و برق عمل می کند، زیرا در جریان رعد و برق نیز مولکول اکسیژن به یون منفی تبدیل می شود و هوا برای تنفس تمام افراد تمیزتر می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما دستگاه خود را با الگو گرفتن از فرآیند جریان رعد و برق تولید کرده ایم و نه تنها استفاده از این دستگاه منجر به آلوده شدن هوا نمی شود و هیچ عوارضی برای تنفس انسان ها ایجاد نمی کند، بلکه می تواند هوا را هم تمیزتر کند، به نحوی که وقتی دستگاه ما روشن می شود، دقیقا مانند جریان رعد و برق، با پر کردن محیط از یون های منفی اکسیژن هوا تمیزتر می شود.

نصب دستگاه ویروس کش در 4 هزار نقطه ایران

نکته دیگری که رنجی به آن اشاره کرد، این است که دستگاه ضد کرونا ساخته شده توسط شرکت پارسی گیل از اردیبهشت 99 توانسته است که تاییدیه حذف ویروس کرونا از محیط را از نهادهای علمی داخلی دریافت کند و هم اکنون حدود یک سال و نیم است که این دستگاه تولید می شود؛ دستگاهی که برای تولید آن نیازی به هیچ گونه قطعه خارجی وجود ندارد و تمام فناوری تولید آن کاملا بومی است

این کارآفرین ادامه داد: دستگاه ضد کرونای تولیدشده توسط شرکت پارسی گیل مجوز تولید و توزیع انبوه را از سوی وزارت بهداشت دریافت کرده است و به همین دلیل، هم اکنون تمام مراکز اداری، درمانی و آموزشی می توانند این دستگاه را تهیه کنند. تا کنون هم دستگاه ضد کرونا در نزدیک 4 هزار نقطه در ایران نصب شده است.

البته به گفته مدیرعامل شرکت پارسی گیل، این شرکت برای مدارس و سایر مراکز واقع در مناطق محروم کشور و خیرانی که می خواهند این دستگاه را به مدارس و سایر مراکز مناطق کم برخوردار کشور اهدا کنند، تخفیف ویژه ای در نظر گرفته است.

صادرات دستگاه ویروس کش ایرانی به 12 کشور

رنجی با بیان این که دستگاه ضد کرونای ایرانی تا کنون به 12 کشور خارجی صادر شده است، عنوان کرد: ما نصب دستگاه ضد کرونا را از اردیبهشت 99 از شهرستان رودسر آغاز کردیم و در ابتدای کار نیز فعالیت ما بسیار محدود بود و به نوعی شرکت ما از یک اتاق 12 متری پا گرفت که پارک علم و فناوری شهرستان رودسر در اختیار ما قرار داده بود.

این محقق ایرانی ادامه داد: آمبولانس ها، اورژانس های اجتماعی، مراکز درمانی، مدارس و مساجد شهرستان رودسر اولین مکان هایی بودند که دستگاه ضد کرونا در آنها نصب شد و زمانی هم که این دستگاه با استقبال مطلوب مشتری ها در سراسر استان گیلان رو‌به‌رو شد، رفته رفته با سرمایه شخصی تولید انبوه خود را آغاز کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون کار به جایی رسیده است که ما دستگاه ضد کرونا را به فرانسه، هلند، آلمان، امارات و بسیاری از کشورهای دیگر صادر کرده ایم و هر روز هم تقاضاهای جدیدی از کشورهای مختلف به ما می رسد.

کدخبر: 738021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟