علت تحصن معلم ها روبروی آموزش و پرورش

 معیشت معلم ها همیشه در حد شعار و تقدیر روز 12 اردیبهشت نگه داشته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هر از چند گاهی شاهد تحصن معلم ها مقابل مجلس هستیم که به دنبال حق و حقوق خود به خانه ملت پناه می آورند. اینبار اما 70-80 معلم به آموزش و پرورش رفته و آنجا تحصن کرده اند و پیگیر کار خود هستند. یکی از این معلم ها که خواست نامش فاش نشود، درباره تحصن خود مقابل این وزارتخانه به خبرنگار اجتماعی رکنا توضیح داده و گفت: ما چندین سال است که در یک مدرسه کار می کنیم که آن را طی یک مناقصه و با بهانه این که معلم ها حمایت شده و حقوق شان را بگیرند به موسسه ای واگذار کردند. این مدرسه تحت نظارت آموزش پرورش و موسس است و معلم های غیررسمی را براساس آزمون جذب می کنند. مانند مدرسه های حمایتی. موسس در این چند سال کف قرارداد را دیده اند و براساس قانون کار عمل نمی کنند.

قراردادی بدون امضای رئیس

وی با بیان این که معلم ها باید 25ساعت در هفته کار کنند، افزود: ما 25 ساعت کار می کنیم اما برای ما کمتر زده می شود. در حال حاضر نیز سامانه "خرید خدمات" برای ما باز شده است و ما فرم های آن را پر کردیم و به ما گفتند که باید قراردادها در این سامانه آپلود شود. مدیران مدرسه برای گرفتن قرارداد از موسس یکی دو هفته دوندگی کردند اما موسس قرارداد را بدون امضای رئیس موسسه تحویل مدیران داده است و همین امر باعث شد که قراردادها را قبول نکنند چون باید حتما امضا داشته باشد.

دروغ نگویید قراردادتان امضا نمی شود

این معلم تاکید کرد: موسس خیلی راحت ما را تهدید کرده است و اعلام کردند: "اگر ساعت کاری را 22 یا 25 ساعت بگذارید ما قرارداد را امضا نمی کنیم. شما باید 13ساعت کار را در سامانه ثبت کنید. سابقه، سنوات، حق اولاد و... را صفر ثبت کنید." در صورتی که ما 25 ساعت کار می کنیم و همه از عقبه و سابقه ای برخوردار هستیم که نمی توانیم از آن چشم بپوشیم. به همین دلیل به وزارت آموزش و پرورش آمدیم. از صبح تاکنون هم ما از این اتاق به آن اتاق می دویم. مهلت ثبت نام در سامانه خرید خدمت نیز تا امروز (شنبه) بعد از ظهر است. نزدیک به ساعت 6 عصر روز سه شنبه به ما خبر دادند که این برگه ها باید امضا شود. چهارشنبه روز 22بهمن بود، پنجشنبه و جمعه نیز وزارت آموزش و پرورش تعطیل بود و امروز هم تا بعد از ظهر بیشتر وقت نداریم. ما را بازی می دهند.

رد کردن بیمه های نصفه نیمه برای معلم ها

وی افزود: بارها و بارها بازرس به مدرسه آمده و شرایط را بررسی کرده اند، گفت: بازرسان با آن که شرایط را می دانند اما کاری انجام نمی دهند. در دو شیفت این مدرسه حدود 70-80 معلم فعالیت می کنند. امسال که قرار است خرید خدمات شویم مشخص شده است که چه تخلف هایی صورت گرفته است. بیمه های معلم ها در حالی که کامل فعالیت کرده اند اما بیمه های ما 17 روز و امسال 15 روزه رد شده است. برای بعضی از معلم ها نیز بیمه رد نکرده اند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟