7 اشتباه رایج در پخت پیتزا

به گزارش رکنا، اگر خواستید پیتزا در خانه درست کنید این 7 اشتباه را انجام ندهید.

1) اگر مواد داخل پیتزا مثل سوسیس، مرغ، گوشت، فلفل دلمهی با روغن زیاد تفت داده شود موقع پختن این روغن روی خمیر پیتزا می ریزد و باعث خراب شدن پیتزا می شود. پس باید این مواد را با کمترین مقدار روغن تفت داد.

2) من عاشق قارچ در پیتزا هستم. بدانید که اگر قارچ را از قبل تفت ندهید و آب قارچ کشیده نشود موقع پخت در فر یا تابه آب می اندازد و خمیر پیتزا را خیس و وارفته می کند.

3) پنیر باید در اولین لایه روی خمیر پیتزا باشد ولی یادتان باشد که برای خوشمزه شدن و خوشرنگی پیتزا قبل از لایه پنیر روی خمیر اول سس بزنید و بعد پنیر را بریزید.

4) این را حتما باید بدانید که خمیر پیتزا را نباید خیلی ضخیم کنید چون این کار باعث نرم شدن خمیر و عدم انسجام و پخت پیتزایتان می شود.

5) موقع پخت پیتزا در فر یادتان باشد که یک ظرف کوچک نشکن و مناسب فر را کنار یا پایین سینی پیتزا رد فر قرار دهید.

6) این را بدانید که برای ترد و برشته و خوشمزه شدن پیتزاهایتان از دمای بالا و زمان کم استفاده کنید. برای این کار اول بگذارید فر با دمای بالا کاملا گرم شود و بعد پیتزا را با دمای بالا و در مدت زمان کوتاه در طبقه وسط فر بپزید.

7) برای بهبود طعم و کش آمدن بیشتر پنیر از مخلوط دو مارک و برند مختلف پنیر پیتزا استفاده کنید تا پیتزا هم طعم بهتری داشته باشد و هم بهتر کش بیاید.

کدخبر: 947276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سالومه جعفری
آیا این خبر مفید بود؟