رمز و راز غلظت خورش های ایرانی + فیلم

به گزارش رکنا، خورش های خوشمزه ایرانی که به عنوان وعده غذایی در بسیاری از خانواده ها و حتی در مهمانی ها مورد مصرف قرار می گیرد عبارتند از خورش قیمه، خورش قورمه سبزی، خورش کرفس و خورش فسنجون. البته خورش قیمه بادمجون را هم نباید نادیده گرفت اما چون بافت اصلی آن همان خورش قیمه است ما در این مطلب به نکات مهم آشپزی هنگام پخت خورش قیمه، خورش قورمه سبزی، خورش کرفس و خورش فسنجون پرداخته ایم تا غذای شما خوشمزه تر و غلیظ تر شود. با ما همراه باشید.

نکات مهم در پخت خورش قیمه

برای پخت خورش قیمه حتما لپه را سرخ کنید تا له نشود. اب قیمه باید خیلی کم باشد. رب ان را حتما تفت دهید و به آن زعفران بزنید و بعد به خورش تان اضافه کنید.

نکات اصولی در پخت خورش قورمه سبزی

برای پخت خورش قورمه سبزی جاافتاده باید ساقه جعفری را کامل از داخل سبزی آن حذف کنید. سبزی به اندازه سرخ شود. پر لیمو عمانی خیلی در خوشمزه شدن این خورش ایرانی موثر است و نکته پایانی اینکه خورش قورمه سبزی باید در زمان طولانی با شعله کم سوزن جوش بپزد.

نکات پررنگ در پخت خورش کرفس

در هنگام پخت خورش کرفس باید به کرفس وقتی دارید گوشت تان را سرخ می کنید 2 قاشق آرد اضافه کنید و تفت دهید. این کار باعث می شود که کرفس شما خیلی آب پیدا کندذ و برگ کرفس و ساقه آن را بعد از نیم پز شدن گوشت اضافه کنید.

نکات طلایی در پخت خورش فسنجون

برای غلظت پیدا کردن خورش فسنجون بهتر است گردو را قبل از چرخ کردن حتما تفت دهید. گوشت تان را حتما طعم دار و بعد سرخ کنید و سپس  اضافه کنید تا آب نیندازد. حتما کنار آب از یخ هم استفاده کنید.

کدخبر: 945836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟