نون خامه ای دیگه از بیرون نخر / خودت درست کن + فیلم
حجم ویدیو: 6.89M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56

به گزارش رکنا، در تهیه این نون خامه ای چون سرخ می شود فکر نکنید طعم روغن دارد و روغنی هست؛ اصلا کوچکترین احساسی از روغن را نمی کنید. نان در خانه داخل فر هم درست می شود اما خیلی قلق دارد اگر در فر را باز کنی یا قبل و بعد از گرم بودن فر مناسب نباشد پف نان ها می خوابد.

برای این مدل نون خامه ای اول یک لیوان آب و یک قاشق شکر را روی شعله می گذاریم. کمی که شروع به جوش زدن کرد 80 گرم کره را اضافه می کنیم. آب که شد به آن به یکباره یک لیوان آرد اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا یکدست شود و گلوله های آرد از بین برود. حدود 3،4 دقیقه کافی است. بعد به ظرف دیگری انتقال می دهیم و می گذاریم از حرارت بیفتد.

بعد که ولرم رو به سرد شد به آن 3 عدد تخم مرغ اضافه می کنیم. هر تخم مرغ را یک دقیقه با همزن می زنیم و با تخم مرغ سوم به آن یک چهارم قاشق چای خوری وانیل اضافه می کنیم. اگر موادتان سفت بود به آن نصف تخم مرغ دیگر هم بزنید (تخم مرغ را هم بزنید؛ نصفش را اضافه کنید چون اندازه تخم مرغ ها فرق دارد و ممکن است یک نصفه هم بخواهد اضافه کنید).

بعد مواد را داخل قیف می ریزیم و روی کاغذ روغنی شکل می دهیم و نیم ساعت داخل فریزر می گذاریم و بعد در روغن که ولرم شده سرخ می کنیم چون پف می کند با فاصله بیندازید داخل روغن و بعد از سرد شدن می توانید مثل من از وسط برش بزنید و داخلش را با خامه پر کنید. می توانید مثل نان خامه ای های گرد از یک طرف سوراخ و از خامه پر کنید. درنهایت با پودر پسته و شکلات تزیینش کنید. بافت و طعمش دقیقا مثل بیرونی ها می شود. امیدوارم درست کنید و دوست داشته باشید.

کدخبر: 939585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟