فعالیت۱۳درصد داروخانه ها بصورت  شبانه روزی در آذربایجان غربی

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛محمد دلیر راد درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:در حال حاضر ۶۰۲ داروخانه در سطح استان فعالیت دارد واز این تعداد ۱۳درصد به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی افزود: سهولت دسترسی مطلوب مردم به دارو و داروخانه ها یکی از اهداف مهم معاونت غذا و دارو دانشگاه است.

وی افزود : هم استانی عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در داروخانه ها اعم از گران فروشی، نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی و یا سایر موضوعات با تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی هیچ محدودیت برای تبدیل وضعیت داروخانه ها به صورت شبانه روزی در استان وجود ندارد و داروخانه هایی که یکسال از فعالیت آنها می گذرد می توانند درخواست تبدیل وضعیت شبانه روزی ارائه دهند‌.

در ادامه لعیا صدیق راد اظهار داشت : در راستای اجرای طرح ساماندهی شیر خشک و اصلاح سیاست های ارزی توزیع شیر خشک و جلوگیری از قاچاق  این کالا از ۴۲۰داروخانه سطح استان بازرسی صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازرسی ها ثبت شیر خشک های دریافتی هر داروخانه از طرف شرکت های دارویی در سامانه‌ تی تک,اصالت سنجی و ثبت اطلاعات مصرف کنندگان شیر خشک توسط داروخانه،عدم گران فروشی و کم فروشی مورد کنترل و ارزیابی قرار گرفت‌.

صدیق راد با اشاره به ۱۵ مورد شکایت مردمی از داروخانه های استان گفت: طی رسیدگی های صورت گرفته به این شکایات ۵ مورد تخلف گران فروشی محرز و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی استان تصریح کرد:همچنین از اواخر دی ماه نیز میزان مابه التفاوت ارزی شیر خشک خریداری شده به سرپرست خانوار بصورت پیامک اعلام می شود.

صدیق راد با اشاره به توزیع ۳۸۰هزار قوطی شیر خشک طی آذرماه سالجاری در استان گفت: این میزان توزیع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی،از ابتدای آذرماه ۲۹۵ مورد بازرسی از داروخانه،۱۷مورد بازرسی از شرکت های پخش انجام گرفته که ۳۲ مورد از این بازرسی ها بصورت مشترک با حضور بازرسان تعزیرات حکومتی صورت گرفته است. 

نسرین معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟