اجرای ۴۶ طرح سرمایه‌گذاری در سطح استان

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛محمد عبدلی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل سه باب هتل پنج ستاره، ۲ باب هتل چهار ستاره، سه باب هتل سه ستاره و تعدادی مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی و مجتمع بوم‌گردی هستند، افزود: با اجرای کامل این طرح‌ها، دو هزار و ۲۲۷ تخت اقامتی در قالب هزار و ۱۴۹ اتاق به تعداد تخت‌ها و اتاق‌های اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: اغلب این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشته و در صورت تأمین به موقع اعتبارات تعدادی از این طرح‌ها در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

بدلی از تهیه ۲۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری آبی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: ۲۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریاچه پشت سدها، آب گرم‌ها و آب‌های معدنی در استان تهیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان در جذب گردشگر، این بسته‌ها برای بازدید از دریاچه‌های پشت سدها و آب گرم‌ها تهیه شده است که برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها تسهیلات لازم به آنها پرداخت می‌شود.

بدلی گفت: در سطح استان تاکنون چندین مجموعه آب گرم به بخش خصوصی واگذار شده که مجموعه ایستی سو چالدران از آن جمله این مجموعه هاست.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری آبی یکی از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوده تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه بتوان از ظرفیت‌های آذربایجان غربی به نحو احسن استفاده کرد.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟