فیلم گفت و گو با حاجی فیروزِ نجار / از گرانی می گوید و شغل اولش که در گرداب تورم گرفتار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها حاجی فیروز است و دیروزها نجار بود. می گوید گرانی کمر شغل نجاری او ار شکسته است.نجار قرمز پوش که صورت خود سیاه کرده است تا دل مردم را سفید و شاد کند می گوید: آمده ام تا در کنار نیروهای هلال احمر در طرح نوروزی همراه دلشاد کردن و مراقبت از مردم باشم.

این حاجی فیروز به خبرنگار اجتماعی رکنا می گوید: راننده خودروها باید بعد از  هر دو ساعت  رانندگی یک ربع استراحت کنند تا سفری ایمن همراه خانواده شان داشته باشند.

چوب گران شده و نجاری دیگر نمی صرفد

می گوید که شغل اولش  نجاری است و ادامه می دهد:چوب گران شده ودیگر نجاری هم نمی صرفد.هزینه های زندگی بالاست و برای تامین هزینه هایم مجبورم هر کاری کنم .شب عید که می شود حاجی فیروز می شوم و دل مردم را شاد می‌کنم.

وی در ادامه می گوید :منبت ،مشبک،معرق و گره چینی کار می کنم،اما با گران شدن چوب سفارش ها کم  و مشتری هایمان هم کم شده است.تورم و گرانی بر شغل ما هم تاثیر داشته است.

سفارشهایی از سوئد و پاریس داشتیم که کار سفارش دادند و برایشان فرستادیم.مشتری از کشورهای عربی هم تابلوهای خط داشتیم.در کشور خودمان خیلی حمایت و سفارش نداریم.آخر سالی اینقدر سفارش نداشتیم که آمدم حاجی فیروز شدم!

 

کدخبر: 982415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟